zal het echt helpen een (spijker)broek die te groot is geworden, steeds uitloopt, nat aan te trekken zodat hij krimpt, bijv in bad?

lees hier wat op internet over en mijn oudtantes hebben het ookal tegen me gezegd, dat ze dit vroegahhh ook deden. Dus gewoon nat aantrekken of in bad liggen met dat ding? werkt dit? of word het dan net zoals je hem uit de was/droger haalt, het super zit maar binnen 1uur weer maar groter is.........

Toegevoegd na 2 minuten:
binnen een 1uur weer een MAAT groter is bedoel ik ;)

Toegevoegd na 10 minuten:
zo niet, iemand wel een idee hoe je (spijker)broeken kunt laten krimpen in de breedte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heet wassen en in de droger drogen,maar na een paar uur dragen wordt hij weer wijder..
heb je niemand die handig is met een naaimachine?

Antwoorden (8)

De spijkerbroek is gemaakt van stof, die uitlubbert tijdens het dragen. Als je ermee in bad gaat liggen en dan laat drogen gebeurt uiteindelijk precies hetzelfde. Het ligt gewoon aan het materiaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger werkte dit, maar dat waren heel andere spijkerbroeken.
die waren zo zwaar en dik, die kon je recht overeind zetten.
met de broeken van nu werkt dat niet.

Toegevoegd na 7 minuten:
je kan ze niet echt laten krimpen in de breedte.
het best koop je een stretch broek.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je wel een maat kleiner nemen want een stretchbroek wordt ook wijder als je 'm een uur aanhebt...
dat helpt niks joh..
je tante`s nemen je in de maling....het blijft toch hetzelfde of je hem nu wast of in bad aantrekt,hij wordt nat en na droging is het resultaat hetzelfde.

Niet er mee in bad gaan zitten hoor,dat is gewoon een grapje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop gewoon lekker een strakkere spijkerbroek ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de stof van je broek te groot is geworden na het dragen is het waarschijnlijk stretch-katoen. Elke keer na het wassen (in contact met water) zal de stof weer iets krimpen, en tijdens het dragen wordt deze weer 'losser'. Wat dat betreft hebben je tantes gelijk, maar in dit geval doe je alle moeite voor niks.
Waar je tantes het vooral over hebben is een broek die je te klein is, het 'skinny' model van vroeger. Een broek die je eigenlijk een maatje te klein is. Als de broek nat is zou je em aan kunnen (bijvoorbeeld in bad) en dan droogt de broek precies in jouw vormen.
Het gaat dus alleen op voor broeken van echte denim, dus geen stretch, en alleen als ze te klein zijn, dus niet te groot..
Als je een naaimachine hebt kan je beter de broek een maatje innemen, best eenvoudig te doen. Stuur me maar een PB voor de werkwijze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die broek wordt ook iedere keer dat je hem wast nat. Als je hem aantrekt en dan in bad gaat, denkt die broek echt niet 'oh, dit is heel anders, nu blijf ik klein'. Nee dus, er zit gewoon niet meer krimp in je broek.

Je kunt de broek innemen, of een nieuwe broek kopen, maar zonder naaimachine wordt hij echt niet meer kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat werkt niet. Allen in de droger maar dan ook alleen de eerste keer en daarna niet meer zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is afhankelijk van het type. Levi's verkoopt nog steeds de originele 'shrink to fit' jeans, waar dit zeker wel op gaat.

De meeste jeans zijn voorgewassen, en vertonen dit gedrag niet meer.

http://reviews.us.levi.com/1341/2076855/reviews.htm
Personalize our button-fly 501® Original Jean, the iconic fit that's cut straight through the seat, thigh and leg. Made with rigid denim that you wash to a perfect fit and finish. Keep it dark and clean by washing as little as possible, or fade it with gentle washing. Will shrink approximately 10 percent; size up 1" if waist is between 27"- 36", size up 2" if waist is between 38"- 48". Increase length by 3". Wear cuffed or uncuffed. 100% Cotton.