Beste Poet,

Neem niets uit mijn hiernavolgend aanbevelingslijstje persoonlijk op en pik er dus enkel uit wat op jou van toepassing is!!!

Draag het hemd nooit tot de kraag stijf staat van jouw huidsmeer want daar zitten bijtende stoffen in die nefast zijn voor de levensduur van textiel.
Hoed je voor overmatig gebruik van aftershave of parfum in de hals want ook deze producten tasten textiel aan.
Steek niet teveel was tegelijk in de wasmachine.
Maak de knoopjes van de kraag los zodat de kraag flexibel kan meedraaien in de was en niet steeds op die boord gewreven wordt.
Zorg dat de was voldoende gespoeld wordt want achterblijvend wasproduct is niet bevorderend voor de levensduur van eender welk textiel.
Gebruik altijd wasverzachter.
Hang de hemden na het wassen op een keerhanger te drogen.
Leg desnoods een zakdoek of fijne keukenhanddoek op de kraag tijdens het strijken ervan.

Mijn man draagt bijna dagelijks een hemd en sommigen daarvan gaan al 9 jaar mee doch geen enkel hemd vertoont reeds slijtage aan de kraag.
Er zitten zowel goedkope als duurdere hemden bij dus de duurzaamheid van de kraag heeft niks met de prijs te maken.
Mijn man draagt elk hemd maximum 2 x vooraleer het de was in gaat.

Dus wees niet bang dat wassen vervroegde slijtage zou teweeg brengen want ik heb zo'n vermoeden dat te weinig wassen en te lang dragen veel nadeliger is voor het textiel.

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door een beetje stijfsel aan je wasmiddel toe te voegen, dat legt een beschermende laag over het overhemd, werkt ook enigszins vuil afstotend. Maar er is nog iets, scheer je baard goed glad, stoppels zijn funest voor het behoudt van je kragen, door het schuren verniel je de kraag van je overhemd. Zorg dus dat je een goed scherp mesje hebt en dat ook gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of een baard laten staan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Baardhaar is ruw, wat de kraag ook beschadigd.
Poet
10 jaar geleden
De beschadiging zit ook achter, eigenlijk egaal rondom. Zo'n baardgroei heeft Poet nou ook weer niet... Maar Poet heeft wel een wasdroger. Zou het hem daarin zitten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is ook een mogelijkheid, kijk in het vervolg op het waslabel in je overhemd of het de droger in mag. En misschien kijkt Poet vaak naar boven, naar het zonnetje of zo? Dan schuurt je achterhoofd en nek tegen de boord, schuren is funest voor kragen.