nepleren tas, wassen?

zit met een vieze tas, wil hem eigenlijk niet weggooien maarja, wassen is denk ik geen optie. Het is nep lekker, bladert al een beetje af, zitten ook wel wat ijzeren stukken in, zou dit gewoon de was in kunnen op 30 ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Je zou hem ook een nachtje in de biotex kunnen zetten, maar op 30 graden kan je ook proberen.
Je moet maar denken zoals hij nu is gebruik je hem toch niet meer. Gaat het mis, jammer dan moet hij toch weg. Lukt het heb je er nog even plezier van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ervoor kiezen het risico te lopen, afbladderende verf klinkt niet alsof hij veel lelijker kan worden, en wie weet overleeft hij het. Voor het metaal zou ik niet al te bang zijn. Droog het na de was meteen af en vet het in met wat vaseline, dan gaan de stukken niet roesten. Als je je wasmachine heel wilt houden, doe je hem in een kussensloop oid zodat het metaal niet tegen de trommel slaat.
Ik zou trouwens een koude wolwas adviseren, met een zo laag mogelijk toerental voor de centrifuge.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gooi altijd van alles in de was als het smerig is, rugzakken, sportschoenen, tassen. Als het zo smerig is dat je het anders niet meer gebruikt, was ik het (op 30° en vaak met TEC Wash van de ANWB, deze maakt het water (en vuil) afstotend). Komt het er niet mooi uit dan kan het alsnog de container in, maar dat gebeurd zelden. Ik heb zelfs een suède jas uitgewassen. Ik denk niet dat je dat vaak moet doen, maar hij kwam er geweldig uit.