wat is de oorzaak dat boter, maakt niks uit wat voor boter, van je mes glijd of valt?

erg lastig om je boterham te smeren

een jaar geleden
2.2K
ronron1212
een jaar geleden
Je moet het mes wel goed gebruiken dan gaat he prima.
Pieterke
een jaar geleden
Hoezo moeilijk? Als je je mes een beetje schuin houdt valt het er niet af. Je moet natuurlijk geen grote homp boter op je mes doen.
tinus1969
een jaar geleden
Mes te warm? Was je het vlak voor gebruik?
Amadea
een jaar geleden
Bedoel je halvarine? Daarbij komt het door de hoeveelheid water die daarin zit. Neem margarine of echte boter en haal die pas kort voor gebruik uit de koelkast.
HeerVoldemort
een jaar geleden
@Amadea
Boter, echte boter, kort voor gebruik uit de koelkast halen? Dan heb je een betonblok. Ik bewaar mijn roomboter gewoon in de botervloot op het aanrecht, zomers gewoon roomboter in de winter grasboter.
Valt nooit van mijn mes...

Antwoorden (1)

Veelal zijn er 3 mogelijke oorzaken.
1) het mes is nog warm. B.v. door het warme weer van de afgelopen dagen, of doordat het net is afgewassen cq. uit de vaatwasser komt.
2) Hetzelfde geldt voor de boter. Zeker met dit warme weer.
3) Er zit nog wat zeep op je mes. Afwasmiddel en ook vaatwastabletten zijn vetoplossend waardoor het vet van de boter in een dun laagje spekgladde olie veranderd.