Hoe maak ik mijn waxjas schoon?

Ik heb een waxjas die inmiddels een muffe lucht aan zich heeft. Hoe maak ik de jas schoon en hoe haal ik die muffe lucht er uit? Iemand met ervaring die me ins en outs kan vertellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (4)

Ik zou hem kort laten weken in lauw water in een badkuip met wat sop voor buitensportkleding. Daarna afspoelen onder een lauwe douche. Daarna opnieuw waxen. Ambachtelijk en tijdrovend karweitje.

Toegevoegd na 49 minuten:
Tenminste zo doe ik dat alrijd en dat gaat prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een waxcoat kun je niet reinigen of zelfs laten reinigen (stoomerij) Je kunt de jas wel luchten door hem buiten (niet in de zon) te hangen. Je kunt hem ook wat lekkerder laten ruiken door er een tijdje geurzakjes in te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je waxjas reinigen met wasbenzine en hem daarna opnieuw waxen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Febreze aan de binnenkant sprayen, of die vieze geurtjesverdrijver van Robijn. Helpt altijd!
Qua ambachtelijk: binnenkant licht vochtig maken met de plantenspuit en er soda inwrijven. Laten opdrogen en goed afstofzuigen.