Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn waxjas schoon?

Ik heb een waxjas die inmiddels een muffe lucht aan zich heeft. Hoe maak ik de jas schoon en hoe haal ik die muffe lucht er uit? Iemand met ervaring die me ins en outs kan vertellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik zou hem kort laten weken in lauw water in een badkuip met wat sop voor buitensportkleding. Daarna afspoelen onder een lauwe douche. Daarna opnieuw waxen. Ambachtelijk en tijdrovend karweitje.

Toegevoegd na 49 minuten:
Tenminste zo doe ik dat alrijd en dat gaat prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een waxcoat kun je niet reinigen of zelfs laten reinigen (stoomerij) Je kunt de jas wel luchten door hem buiten (niet in de zon) te hangen. Je kunt hem ook wat lekkerder laten ruiken door er een tijdje geurzakjes in te leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt je waxjas reinigen met wasbenzine en hem daarna opnieuw waxen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Febreze aan de binnenkant sprayen, of die vieze geurtjesverdrijver van Robijn. Helpt altijd!
Qua ambachtelijk: binnenkant licht vochtig maken met de plantenspuit en er soda inwrijven. Laten opdrogen en goed afstofzuigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding