Wie weet een echt goed (huin-tuin-keuken) middel om de voorruit van de auto schoon te maken en houden? Er zit nu na elke wasbeurt een vettig laagje op

En die komt weer aan de wissers en dus trekken die weer strepen..etc etc.. ik gebruik geen wax op de auto dus dat is het niet en ik heb alle mogelijke reinigingsmiddelen al gehad..maar het lijkt de raam alleen maar vetter te maken..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd glassex
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heet water met een scheut amoniak
burgos
12 jaar geleden
Amoniak bevalt mij het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet ook niet om de wissers zélf te reinigen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga alle tips die hier binnenkomen proberen, bij mij is het ook altijd een vette zooi.
Buitenzijde door de wasstraat.
Binnenzijde door het roken.
Dus met enkele dagen komt de meest beste oplossing.

Het beste antwoord

Je voorruit wordt weer blinkend schoon met water en zout. Wat ook goed helpt is de voorruit schoonmaken met een spons met lauw sodawater en wrijf daarna de voorruit droog met krantenpapier.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Geen glassex of dat soort rommel gebruiken, maar gewoon heet water met spiritus.
Ook de ruitenwisserbladen goed schoonmaken.
EN zorg er voor dat het ruitensproeierreservoir gevuld is met echte ruitenwisser vloeistof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schoonmaak azijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een doorgesneden rauwe aardappel en napoetsen met een krant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je nog een bepaalde krant op het oog? P.s. Gaat het goed met je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Algemeen Dagblad zou erg goed gaan, mogelijk omdat het algemeen is en daarom bij alle merken auto's kan.
Gaat goed hoor met me, de rest moet slijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een oog maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is de Telegraaf wel weer goed, want erg doorzichtig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je en het zelfde voor jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt en de zelfde wensen terug, voor ieder die dit leest.
water en spiritus zoals al gezegt, maar ik doe ook spiritus in de tank van m,n ruitensproeier, en dat werkt tussendoor ook perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de speciale reinigingsdoekjes voor autoramen, die elke goede wasstraat heeft, en ook kun je ze bij iedere benzinepomp wel kopen. Die zijn daar speciaal voor: ontvetten, streeploos schoon maken plus je ramen beslaan gelijk ook minder snel als het vochtig weer is, zoals nu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik altijd een mix van spiritus, afwasmiddel, en water
gebruik dit al jaren en nooit problemen mee gehad, swinters doe ik gewoon wat meer spiritus erdoor tegen het bevriezen.

kijk anders ook ff op onderstaande links, voor de "recepten en verhoudingen, de onderste 2 is hoe ik het maak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees trouwens ook in het citroen forum dat die persoon er gewoon glassex van de lidl ingooit, maar kan me niet voorstellen dat dit nou zo goed is...