Als je een stofzuiger op lagere zuigkracht zet, verbruikt hij dan ook minder stroom?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Jazeker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe hoger het wattage op de stofzuiger vermeld, hoe harder hij kan zuigen en dus hoe duurder de stroom.
Thecis
9 jaar geleden
ook al wordt het toerengetal gevarieerd met een schuifweerstand waarbij de totale stroom en voltage gelijk blijft?? Het input vermogen blijft hetzelfde en dus ook het totale verbruik...
Reddie
9 jaar geleden
@jodokus52 , heb je de vraag wel gelezen? En waar haal je vandaan dat de stroom duurder wordt?
@Thecis , hoe kom je daarbij. Wat een onzin.
Thecis
9 jaar geleden
Welk gedeelte is onzin. Schuifweerstanden is voor mij ook alweer een tijd geleden, dus dit kan ik inderdaad mis hebben.

Het beste antwoord

Je stofzuiger heeft minder zuigkracht, Als je echt goed wilt zuigen dan moet je er vaker over heen gaan. Dus dan verbruik je even veel stroom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of je wel of niet vaker/langer moet zuigen hangt van verschillende factoren af. Het zou best kunnen dat de zuigkracht verminderen een prima maatregel is, mits (zie volgende antwoord) je dat elektronisch doet.
Minnetje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is geen beste antwoord, ze zijn tegenstrijdig, het gaat niet over zuinigheid maar over stroomverbruik voor eventueel op de camping!

Andere antwoorden (1)

Ja, dan verbruikt hij minder stroom als het via het elektrische circuit gaat.
Als je op de pijp alleen het luchtschuifje openzet maakt het niets uit.