Heeft in bad liggen om schoon te worden wel nut?

Word je wel echt schoon in bad? Meestal ga je in bad om schoon te worden transpiratie van je afspoelen je haar wassen. Maar je blijft constant in het zelfde water liggen is dat wel hygiënisch?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ondanks dat de concentratie natuurlijk bijna nihil is van de afvalstoffen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

jazeker is het wel nuttig. op voorwaarde dat je er wat zeep of badschuim in doet. Dat zorgt ervoor dat het vet samen met de zeepmoleculen micellen gaat vormen en deze lossen op in het water. Hiervan kan veel worden opgelost omdat de buitenkant van de micellen polair is.

transpiratie oftewel zweet bestaat uit water en zout. het water vermengt zich met het badwater en ook het zout lost redelijk goed op in water. Voordat het water verzadigt is ben je al een hele tijd verder.

Het is dus zeer zeker hygienisch omdat de lichaamsstoffen oplossen in water (met behulp van zeep/badschuim)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je word zeker schoon en je ontspant ook nog.. Na je bad spoel je je toch goed af, zeepresten enzo.. Dus ja t is hygiënisch ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, inderdaad, dat heeft geen enkele nut.
Je kunt niet schoner worden dan je huid,
Dus wassen en afspoelen is al schoon.
Dat kun je veel korter, veel goedkoper en veel makkelijker onder de douche doen.

Maar wat zou er onhygienisch aan zijn? Aan het liggen in je eigen vuil en je eigen sop en je eigen toegevoegde chemische badspulletjes?

Nee, inderdaad is dat niet onhygienisch.
Zelfs niet al ga je met z'n tween in bad.

Dan moet je niet met z'n allen in dat bad gaan zitten plassen natuurlijk, dan wordt het een ander verhaal.

Vroeger gingen wij met de hele familie in een badkuip.
Om de beurt.
Een keer per week.
Niemand was ooit ziek.
Daar niet van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik mocht gelukkig wel altijd eerst!
Als je in bad gaat liggen en je wast je en je haar en je spoelt je af, dan zeg ik ja je wordt schoon maar dan moet je wel je afspoelen met de douche. Doe je dat niet, dan gebruik je dus zeepwater om je 'schoon' te spoelen en dat lukt niet met zeepwater.
Het is wel hygienischer om te douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft zeker nut een bad te nemen. Doordat je poriëen in bad zich altijd openen verdwijnen hierdoor je ongewenste zweetstoffen. Het is hygiënisch aangezien er geen vuil water of iets dergelijks de poriëen in kunnen komen. Uiteraard niet meteen uit bad je afdrogen maar eerst even douchen en dan pas afdrogen.