Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn vloerstoomapparaat ook af en toe op laminaat gebruiken?

We hebben pas een nieuwe laminaatvloer met V-groef (weet niet of dat nog wat uitmaakt), en bij mijn andere vloeren gebruik ik periodiek een vloerstoomapparaat voor het verwijderen van zeepfilmresten. Nu vraag ik mij dus af of ik dit ook veilig bij het laminaat kan doen.

Het apparaat dweilt niet heel nat en de vloer is ook zo weer droog, maar ik weet dus niet wat die hete stoom zelf met het laminaat zal doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wij hebben het nagevraagd in de winkel,toen we zelf aanschaf overwogen en het werd afgeraden.
De toplaag zou er wel tegen kunnen,maar ertussen kan problemen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op een afval stukje uitproberen lijkt me het beste. Zo'n stoomapparaat wordt heel heet en misschien dat het laminaat daar op reageert met kromtrekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laminaat kan erg slecht tegen vocht. Wellicht dat het laminaat er tegen kan, maar ik vermoed dat op den duur het laminaat krom kan trekken, doordat vocht onder/in het laminaat komt (de toplaag kan het wel hebben, maar eronder is het gewoon geperst hout/papier).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,dat zou ik echt niet doen.Om de zeepresten te verwijderen kun je beter een beetje schoonmaakazijn aan je water toevoegen en dan klamvochtig dweilen.

Toegevoegd na 1 uur:
En hier nog veel meer tips waar azijn goed voor is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding