Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik bloed uit mijn witte kleding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een schaar zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik liever een vlekkenschaar Datelmont
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder bleek dan, tenzij het een wit kledingstuk is;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (15)

Goed wassen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het met koud water en wasmiddel (met handen inwrijven).

Geen warm water gebruiken, anders verstollen de eiwitten in het stof en krijg je het nooit weer uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met ossengalzeep
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens!!! En ook nog lekker goedkoop!
Begin met koud water en eindig met koud water.
Gebruik shampoo of zout. (niet gelijktijdig)
Met warm water ,,zet,, het bloed zich vast ivm
stollingsfactoren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laten weken in koud water met een flinke scheut zout er bij. Daarna uitspoelen en mee in de was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het merk citin en Beckman hebben speciale vlekverwijderaars. Zogenoemde vlektovenaars. Het zijn kleine flesjes, te koop bij drogist voor ong 3 euro. Ze zijn er voor verschillende vlekken te koop.

Klein beetje op de vlek gieten en inwrijven. Ong kwartier intrekken en uitwassen.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In warm water en dan op de plek van het bloed flink wat zout! Het is er dan bijna uit maar als je dan hem nog in de wasmachine wast is het er helemaal uit!

Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel shampoo als gewoon koud water zouden de bloedvlekken moeten laten verdwijnen. Zelf heb ik wel hele goede ervaringen met melk. Gewoon er op gieten, beetje wrijven en de vlek is weg!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Melk, dat wilde ik ook antwoorden. +1
Je kunt gewoon deppen met KOUD water, zolang tot hij weg is. Blijf je nog iets zien,, spoel dan na met witte azijn en hij is echt weg. Of;
Maak een punt van een theedoek nat met melk en wrijf dit erover. Nawassen in de wasmachine. Of;
Zet het te weken in koud water met soda of keukenzout.
Daarna gewoon wassen.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Het is afhankelijk van welk materiaal je kleding is , maar in ruim koud water met een paar flinke scheppen zout laten weken , zou een goede oplossing kunnen zijn . Daarna kun je het alsnog op de normale manier wassen.
Succes ermee.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als al het andere niet werkt kun je het ook eens met Dasty ontvetter proberen. Een bekende van mij haalt hier alle vlekken mee uit haar, soms dure, kleding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
natmaken bedekken met baking soda (toko) en citroensap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo snel mogelijk uit proberen te spoelen, anders wordt het bruin ( roest van ijzer in bloed) en krijg je het er heel moeilijk uit.


Bij de Kruidvat hebben ze verpakkingen voor dit soort dingen.

Bloed
Zo vlug mogelijk met koud of enigszins op temperatuur gebracht water uitspoelen. Verse vlekken kunnen zo geheel verwijderd worden. Oudere vlekken in een
"biologisch" wasmiddeloplossing (keukenzout, bij wol ook stijfselpasta) voorwassen of bij hardnekkige vlekken een nacht in zo’n oplossing laten liggen.

Bron: http://home.wanadoo.nl/axel.reinders/vlekken.htm
Via: http://schoonmaak.startpagina.nl/

In elk geval niet met heet water, dan gaat de vlek juist vastzitten.

Ossengalzeep werkt ook goed. (Eigen ervaring)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3. Los een aspirine op in een beetje water. Dompel de vlek erin onder. Daarna kan je je kledingstuk op de gewone manier wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de vlek nog vers is: wassen met KOUD water (van heet water krijg je roestvlekken). Verder heb ik op internet tips gevonden over citroensap en zout, of over melk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding