Hoe kan ik het best een hele vieze vloerbedekking (laten) schoonmaken?

Ik heb ongeveer 300m2 vieze vloerbedekking, gewone standaard blauwe vloerbedekking. De viezigheid is algemene viezigheid, het stinkt een beetje. het is geen vet of zo, maar het ziet er donker (een beetje smerig) uit.
Hoe kan ik het beste kiezen tussen stoomreinigen of chemisch reinigen, of wat zou het kosten dit door een professional te laten schoonmaken?

Alvast bedankt voor een antwoord!

Theo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Gewoon zelf doen met een schrobmachine die je kunt huren.. die leveren er ook de schoonmaakspullen bij.. werkt prima hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt vloerbedekking met een tapijtreinigingsmachine schoonmaken, deze kun je huren tegen betaling en het betalen van een borgsom. Vaak voor een halve of een hele dag en een weekend in overleg.
De aantal liters shampoo bereken je naar het aantal vierkante meters te reinigen tapijt.
Bij de stomerij in je buurt is vaak een tapijtreinigingsmachine te huur.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het doen met een stoomreiniger dan zijn ook meteen alle aanwezige bacterien dood maar als de vloerbedekking gelijmd is moet je wel eerst een stukje proberen of de lijm niet zacht wordt van stoom
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
300 m2 woon je in een fabriekshal of zo een dergelijke oppervlakte kun je beter aan de vakman overlaten de kans dat je dat zelf goed voor elkaar krijgt( ik neem aan dat het een ruimte betrefd )is niet zo heel groot aangezien de meeste verhuurmachintjes gebouwt zijn op max 50 m2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je als professional even een antwoord geven...

300 x € 2,13 = € 639,= ex. BTW = € 760,41 als totaalbedrag...

En dan heb ik het over 'normale' tapijtreiniging...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je ervan dat dit tapijt aan vervanging toe is.