Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een moddervlek uit mijn roze overhemd die er in de wasmachine niet uitgaat?

Ik denk dat het een moddervlek is: Het gaat om de afdruk van een hand van een Harley Davidson-type. De vlek heeft de grijzige kleur van modder. In de wasmachine gebeurt niets.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
810
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schaar helpt 100% :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uit oma weet raad (goedkoop en baat het niet, schaden doet het ook niet):
De vlek inwrijven met afwasmiddel en daarna nog een keer in de wasmachine wassen

Verder kun je ouderwets Ossengalzeep gebruiken of het modernere Vanish

Toegevoegd na 12 minuten:
Als hij een beetje smeer van motorolie op zijn hand heeft gehad, kun je samen met het afwasmiddel een beetje wasbenzine gebruiken. Behandelingsprocedure verder hetzelfde :Ook insmeren; even in laten weken; en wassen. Dit hoeft uiteraard niet persé in de wasmachine, maar kan ook best op de hand.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het eerder vet is, voorzichtig ossengal proberen en kijken of je overhemd niet verkleurd, en anders wil een blokje gewone handzeep ook nog wel eens werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een moddervlek is het niet denk ik, eerder een vlek van motorolie.
Gewoon de vlek insmeren met goedkoop citroenafwasmiddel, even in laten trekken en in de wasmachine wassen. En de vlekken zijn weer weg.
Als het toch een moddervlek is dan insmeren met scheerschuim(gewoon de goedkoopste die er is),even in laten trekken en gewoon meewassen met de overige was.
Succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding