Ik krijg de vloermop niet meer van de steel losgedraaid. Heeft iemand een tip?

4 jaar geleden
1.4K
SimonV
4 jaar geleden
Kun je de twee delen met twee tangen vastgrijpen en dan draaien? Zo heb je wel meer houvast, denk ik.
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor de tip SimonV. Ik ga het proberen.
Rieneke1
4 jaar geleden
Houd het gedeelte wat je er af wil draaien eerst een tijd in goed heet water.
Amadea
4 jaar geleden
En eventueel het andere deel koelen met bijvoorbeeld een zak diepvriesdoperwten. Het koude krimpt iets en het warme zet iets uit, waardoor het met minder kracht weer van elkaar gedraaid kan worden.
Pieterke
4 jaar geleden
@SimonV. Ik heb de steel onder de hete kraan gehouden en ik kreeg hem inderdaad heel snel los. Dank je wel voor de tip.

Antwoorden (1)

Grijp elk deel met een tang vast en probeer dan te draaien.
Of verwarm de steel met heet water. Hopelijk gaat de buitenkant dan iéts meer uitzetten dan de binnenkant.
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
@SimonV. Bedankt voor uw reactie.
SimonV
4 jaar geleden
Graag gedaan. Maar nog belangrijker: werkt het?