mijn nepleren bank is helemaal blauw van erop zitten met een spijkerbroek !!! Hoe krijg ik dit nog schoon ?? de bank was creme kleurig !!!

ik heb zelfs pure bleek erop gesmeerd maar niets helpt !!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, daar helpt niks tegen; zelfs vanish niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spijkerbroeken dragen op een leren bank is sowieso niet zo slim.

Antwoorden (10)

Krijg je er niet mee, want de broek heeft waarschijnlijk al te veel afgegeven. Let voortaan op het label als je een broek koopt. Daar staat op waar je het beste op kan gaan zitten, maar ook op welke stoffen de broek afgeeft, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het nog proberen met een microsponsje,probeer het eerst op een klein stukje. Niet te hard boenen op 1 plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grapjas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meen het. Doe wat melk opnemen doek en boen je bank daarmee. Gegarandeerd succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk neemt inkt op, of dat bij een spijkerbroek zo werkt weet ik niet.
nee dat gaat er niet meer af!
wat je nog zou kunnen proberen is naar een schoenmaker of meubelzaak gaan en een pot leercreme met kleurbestanddeel kopen en dat erop smeren.dan heb he kans dat het minder zichtbaar is.
je kunt de behandeling een paar keer herhalen.sucses ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook als het geen echt leer is dekt de creme soms
Ik heb het ook gehad met een gele nep leren bank. Zodra ik het zag heb ik het schoongemaakt met een glassex doekje. Dus die vochtige doekjes ruiten/glasdoekjes. Dit werkte goed. Alleen bij de naden zag je nog wat blauw. je kunt het proberen. Bij mij werkte het prima. Sucses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hiervoor het beste HG-Kunststofreiniger gebruiken, veilig en doeltreffend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het al met lampolie geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan het niet met alles garanderen maar lampolie werkt over het algemeen goed met dit soort problemen. Proberen waard toch?
Probeer Muscle keukenontvetter. Klinkt raar maar ik heb hetzelfde probleem met een stoffen gele bank gehad en daar gingen die vlekken wel mee weg. Altijd eerst op een gedeelte proberen dat niet in het zicht is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een goede leercleaner, te verkrijgen bij schoenmaker of woonwinkel.
Daarna behandelen met leerbeschermer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als al de bovengenoemde tips niet werken zou je het kunnen proberen met Dasty ontvetter (gele fles). Daar krijg je de grootste tinnef mee weg. Alleen te koop bij Wibra voor 1,99 en is voor vele doeleinden geschikt dus mocht het voor je bank niet werken dan kun je er nog heel veel andere dingen mee schoonmaken.
Er is tegenwoordig ook een Dasty vlekverwijderaar maar daar heb ik geen ervaring mee (de kleur van deze fles is volgens mij wit).