Glowsticks rest of chemisch afval?

Bij mijn weten is de inhoud van zo'n glowstick/gloeistaafje giftig. Mag het dan bij rest afval of moet het bij chemisch afhaalpunt ingeleverd worden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (2)

Glowsticks hoeven niet bij het chemisch afval, want de gebruikte stoffen zijn niet giftig.

Wat niet op de verpakking staat, dat je de stick voor speciale effecten nog best kunt gebruiken, namelijk met het black light in de disco. Dan komt de dode staaf weer enthousiast tot leven en begint te stralen met de oorspronkelijke kleur, alsof er niets aan de hand is.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank voor het verhelderende antwoord
Mag gewoon bij het restafval :)
Als je twijfelt waar iets weggegooid moet worden kun je het ook altijd even checken bij de afvalscheidingswijzer online.