Is het spul in Glowsticks gevaarlijk voor je gezondheid?

Als je het doorbreekt en bijvoorbeeld op jezelf smeert en doorslikt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.2K

Het beste antwoord

Er zitten in glowsticks 2 chemische stoffen die het laten lichten. Deze stoffen zijn niet giftig maar als je ze op de huid krijgt moet je ze direct afwassen met water en zeep.
Je kan er behoorlijke huidirritatie door krijgen. Zeker als het in je ogen komt is het erg pijnlijk/irritant. Ook al zijn ze niet giftig, zorg wel dat je ze niet binnen krijgt. Je kunt er wel erg ziek van worden en moet wel de dokter waarschuwen. Vlekken ervan op je kleding krijg je er ook
niet meer uit in de meeste gevallen.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja het is mij altijd verteld dat de vloeistof giftig is!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gene die ze hier verkoopt zegt dat zijn/haar breekstaafjes niet giftig zijn.

http://carnaval.startpagina.nl/prikbord/7248988/breaklights-breekstaafjes-glow-in-the-dark-artikelen!-gratis-verzenden!!

Maar of dat voor al die dingen geld, weet ik niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
En hier zeggen ze, niet giftig, maar uiteraard niet gezond bij inname.

http://www.speurders.nl/overzicht/kunst-en-antiek/lampen/breekstaafjes-leverbaar-in-diverse-kleuren-47207093.html

Dus ik zou het maar niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja is gevaarlijk als die schijnt naar je ogen...
Dat vloeistor is gif. Kan gevaarlijk zijn.