Welk iemand weet wat voor een soort Amoebe of Parasiet langdurige luchtweginfecties kan veroorzaken?

Ik ben al over 13 dagen ernstig ziek,en het is geen normale griep, en geen verkoudheid, geen bronchitis, geen longontsteking een ook geen tracheitis dus naar nader zoeken door het internet ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mischien een Amoebe of Parasiet in mij kan hebben,helaas zijn er zo veel soorten dat ik zelf niet kan vinden welk soort parasiet of amoebe luchtweginfecties kunnen veroorzaken.Mischien kan mij hier iemand veder helpen die er meer verstand van heeft als ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je al eens aan hooikoorts gedacht, kan je ook flink ziek van worden.
En al doet de naam anders vermoeden, hooikoorts kan je zeker nu al hebben.

Het beste antwoord

Meestal verblijft een parasiet die luchtwegen infecteert in de darmen, dus zou je ook diaree moeten hebben.
De meest voorkomende in Europa is de cryptosporidiose,
dit zijn kleine parasieten die bij gewervelden de ademhalingswegen en het spijsverteringsysteem infecteren, dus ook vee. Mensen met een verlaagde weerstand of een slecht werkend immuunsysteem zijn gevoelig voor infecties met cryptosporidium. Voor hen kan het slecht aflopen doordat ze kunnen uitdrogen.
Deze parasiet wordt door geïnfecteerden als oocyst uitgescheiden met de ontlasting. Het binnenkrijgen van één oocyst kan al voor infectie zorgen.Besmetting vindt dan ook plaats door het drinken of naar binnen krijgen van vervuild drinkwater, zwembaden of water bij een recreatieplek. Ons drinkwater wordt gelukkig goed gereinigd door middel van filtratie en coagulatie en dit zorgt dat cryptosporidium wordt verwijdert en dit geldt ook voor onze openbare zwembaden. Dus de kans dat je dit hebt opgelopen is erg klein. Je kan het wel opgelopen hebben als je in een vervuild water hebt gezwommen.
Ik denk dan ook dat je eerder last hebt van een virus of bacerie, deze kans is groter. Ben je nog niet bij de huisarts langs geweest? Dat zou ik zeker aanraden en zeker als het al zo lang duurt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Danke voor je super informatie.
Ik ben wel 3 keer bij de huisarts geweest,maar ze kunnen niets vinden,ik ben zo ziek dat ze mij zelf in het ziekenhuis hebben gestuurd maar ook hier konden ze alleen van bloedtest en urine zien dat ik te veel witte bloedcellen heb en zij zeggen dat wijst op een virus heen,maar naar een week wachten zegt mijn doc dan weer dat hij dan van uit gaat dat ik een bacterie heb ben dus nu 3 dagen aan de penicilline maar het wordt maar niet beter,daarom dacht ik mischien heb ik een parasiet in mij,ga dat maandag maar met mijn doc bespreken.
amc
13 jaar geleden
Wat vervelend voor jou! Ja, de doctoren weten het vaak ook niet meer, ze vermoeden alleen en als je dan niet goed op de medicatie reageert, proberen ze wat anders.
Ik denk dat ze wat meer op kweek gaan zetten en wie weet heb je gelijk. De huisarts zal het direct ontkrachtigen of er iets mee doen. Ik wens je succes en beterschap!

Andere antwoorden (1)

13 dagen is niet zo lang voor een luchtweginfectie, hoor! Je zit je nu bang te maken met allerlei internet-ellende, voor je het weet zit je in gedachten al bij doctor House aan de slangetjes.

Wacht eerst eens rustig af of het over gaat met de medicatie die je nu hebt. Laat je dan doorverwijzen naar de longarts.
Die zal dan gaan meten of je misschien astmatisch of allergisch aangelegd bent, en bloed laten prikken of je misschien kinkhoest of Q-koorts hebt. Verder bestaat er ook nog zoiets als het RS-virus, maar dat komt meestal alleen bij kleine kinderen of verzwakte oude mensen voor.