Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welk iemand weet wat voor een soort Amoebe of Parasiet langdurige luchtweginfecties kan veroorzaken?

Welk iemand weet wat voor een soort Amoebe of Parasiet langdurige luchtweginfecties kan veroorzaken?
Ik ben al over 13 dagen ernstig ziek,en het is geen normale griep, en geen verkoudheid, geen bronchitis, geen longontsteking een ook geen tracheitis dus naar nader zoeken door het internet ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mischien een Amoebe of Parasiet in mij kan hebben,helaas zijn er zo veel soorten dat ik zelf niet kan vinden welk soort parasiet of amoebe luchtweginfecties kunnen veroorzaken.Mischien kan mij hier iemand veder helpen die er meer verstand van heeft als ik.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meestal verblijft een parasiet die luchtwegen infecteert in de darmen, dus zou je ook diaree moeten hebben. De meest voorkomende in Europa is de cryptosporidiose, dit zijn kleine parasieten die bij gewervelden de ademhalingswegen en het spijsverteringsysteem infecteren, dus ook vee. Mensen met een verlaagde weerstand of een slecht werkend immuunsysteem zijn gevoelig voor infecties met cryptosporidium. Voor hen kan het slecht aflopen doordat ze kunnen uitdrogen. Deze parasiet wordt door geïnfecteerden als oocyst uitgescheiden met de ontlasting. Het binnenkrijgen van één oocyst kan al voor infectie zorgen.Besmetting vindt dan ook plaats door het drinken of naar binnen krijgen van vervuild drinkwater, zwembaden of water bij een recreatieplek. Ons drinkwater wordt gelukkig goed gereinigd door middel van filtratie en coagulatie en dit zorgt dat cryptosporidium wordt verwijdert en dit geldt ook voor onze openbare zwembaden. Dus de kans dat je dit hebt opgelopen is erg klein. Je kan het wel opgelopen hebben als je in een vervuild water hebt gezwommen. Ik denk dan ook dat je eerder last hebt van een virus of bacerie, deze kans is groter. Ben je nog niet bij de huisarts langs geweest? Dat zou ik zeker aanraden en zeker als het al zo lang duurt.

13 dagen is niet zo lang voor een luchtweginfectie, hoor! Je zit je nu bang te maken met allerlei internet-ellende, voor je het weet zit je in gedachten al bij doctor House aan de slangetjes. Wacht eerst eens rustig af of het over gaat met de medicatie die je nu hebt. Laat je dan doorverwijzen naar de longarts. Die zal dan gaan meten of je misschien astmatisch of allergisch aangelegd bent, en bloed laten prikken of je misschien kinkhoest of Q-koorts hebt. Verder bestaat er ook nog zoiets als het RS-virus, maar dat komt meestal alleen bij kleine kinderen of verzwakte oude mensen voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100