Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een huidbiopsie onder mijn voet gehad,maar het is niet gedesinfecteerd.tevoren,kan dat kwaad? wat kan ik doen om geen infectie te krijgen.?''??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met je voet een paar minuten in een sodabadje.

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Sodabadje is niet nodig als het niet geïnfecteerd is. Gewoon goed schoon houden moet al voldoende zijn.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook: PLUS
Waarom vertrouw je er niet op dat degene die die biopsie gedaan heeft wel weet wat hij/zij doet?
Het is toch hun werk?

Ik denk dus niet dat het kwaad kan.
Anders hadden ze het wel gedaan.

Als het goed is heb je adviezen meegekregen hoe je er mee om moet gaan.

Dat zal ook afhangen van het type biopsie wat is uitgevoerd: een curettage, shavebiopsie, ponsbiopsie, incisiebiopsie, excisiebiopsie en tangbiopsie.

Een huidbiopsie kent weinig complicaties. Tijdens of na de ingreep kan een bloeding optreden. Soms ontstaat irritatie door of een allergische reactie op het verband waarmee de plaats van de biopsie wordt afgedekt. In zeldzame gevallen kunnen abnormale gewaarwordingen, als een branderig, prikkend of tintelend gevoel, optreden dat wel een aantal maanden kan aanhouden. Een mogelijke blijvende complicatie is littekenvorming op de plaats van de biopsie.

Gewoon het wondje verzorgen zoals je een ander wondje zou verzorgen:
Pleister er op en je geen zorgen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eeltlaag onder de voet is behoorlijk dik, als het biopt oppervlakkig genomen is dan zal er geen kans op infectie zijn.
Als er zo diep "geknipt" is dat er een beetje bloed vrijkwam dan zou ontsmetting wel op z'n plaats zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een paar keer met je voet in de biotex dat is beter dan soda.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kan het geloof ik geen kwaad zolang je geen verminderde weerstand hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding