Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een fobie voor overgeven?

Ik ben echt doodbang voor overgeven. Dan raak ik echt vreselijk in paniek. Ook als andere mensen ziek zijn, ontwijk ik die liever. Niet om hen, ik vind het echt sneu als iemand ziek is! Daarom doe ik altijd iets liefs voor iemand die ziek is want gevoelloos ben ik niet maar ik ben gewoon zo bang om over te geven! Erkend iemand hetzelfde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
624

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Jazeker : emetofobie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh wat erg voor je! Ik ken twee mensen die het hebben en eentje is mijn zus dus ik heb het van heel dichtbij meegemaakt.
Er is ook een internetsite met forum over, maar ik weet het adres niet, misschien kun je hem zelf vinden.
Mijn zus is ervoor in therapie geweest en medicijnen ervoor geslikt. Uiteindelijk hebben die medicijnen het beste geholpen. Inmiddels is ze daarmee gestopt en is het weer wat terug gekomen, maar niet meer zo erg als voorheen. Heel erg vervelend en ook iets wat je leven zo erg beïnvloed, dat kunnen maar weinig mensen zich voorstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die link staat al bij het antwoord van wtp, dus die is makkelijk te vinden ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding