Kan je ooit van epilepsie afkomen?

Ik ben,waarschijnlijk door mijn nah,geboren met epilepsie.
Als kind hele zware aanvallen gehad.Toen 27 jaar weggeweest en sinds enige jaren weer epilepsiediagnose.Gelukkig niet in heftige vorm als vroeger maar meer bewustzijndalingen...(ik kan soms delen van een gesprek missen terwijl ik gewoon met je praat en antwoord geven kan.In de kerk lastig want dan denk ik:"Oeps..ik heb weer een stukje preek gemist).
Ook ben ik soms wat verward.
Gaat dit ooit nog over,naar de mens gesproken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
3.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ligt ook deels aan je voeding, er is onderzoek dat stelt dat extra inname van vetten, met name omega 3 en mineralen o.a. magnesium helpt. Die onderzoeken geven geen zeer sterke uitslagen, maar wel significant. Dat kan betekenen dat het om een combinatie van meerdere stoffen gaat. Ofwel zeer gezond eten kan veel helpen.
Een voorbeeld:
http://www.epilepsievereniging.nl/alles-over-epilepsie/behandelingen/voeding/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik herken het ik heb zelf partiele complexe aanvallen, hierdoor mis ik ook wel stukjes, of benoem alles tot een ding en weet niet meer de juiste benaming en ook ik mis zelfs stukjes van de preek.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Of je er vanaf komt weet ik niet. Er zijn wel stoffen die kunnen helpen ondersteunen, zoals carnitine.

Het beste antwoord

Volledige genezing

Patiënten die dankzij hun geneesmiddelen aanvalsvrij blijven, hebben een grote kans om op lange termijn volledig te genezen. Statistisch gezien kan meer dan de helft van hen op een dag volledig stoppen met medicatie.

Gegeneraliseerde aanvallen

Sommige vormen van primair gegeneraliseerde epilepsie die ontstaan in de kinderjaren (onder de tien jaar), genezen spontaan in de adolescentie. Maar primair gegeneraliseerde epilepsie die tijdens de adolescentie begint, blijft levenslang bestaan en vereist dus een langetermijnbehandeling.

Focale aanvallen

Wat focale epilepsie betreft: als een patiënt met focale aanvallen al meer dan drie jaar aanvalsvrij is, en er op het EEG geen tekenen van epilepsie meer te zien zijn, bedragen de genezingskansen ongeveer 80%. Het EEG speelt hoe dan ook een belangrijke rol bij de beslissing om al dan niet te stoppen met medicatie, alsook bij de follow-up van het terugvalrisico tijdens het afbouwproces, dat altijd zeer geleidelijk moet zijn. Zoals we eerder al benadrukten, mag een patiënt nooit uit eigen beweging stoppen met zijn behandeling, en zeker niet plots.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.