Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer kan ik na inname van de morning after pil voor het eerst beginnen met anticonceptiepil?

Ik heb een paar weken geleden de noodpil ingenomen. Ik moet nu over een paar dagen beginnen met mijn menstruatie en ik wil beginnen met de anticonceptiepil. Moet ik wachten tot na de menstruatie met het innemen van de eerste pil of kan ik de eerste dag al beginnen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Enkele weken na inname van de morning after pil, kun je vanaf de eerste dag van je menstruatie beginnen met het gebruik van de anticonceptiepil, tenzij anders vermeld op de bijsluiter, of als het advies van de arts of apotheker anders is.
Richt je bij twijfel of met vragen hierover altijd tot je arts of apotheker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer je de morning after pil hebt gebruikt kun je de anticonceptiepil gewoon op de normale manier blijven doorgebruiken. Gedurende de eerste 7 dagen dat je de pil slikt moet je wel aanvullende anticonceptie (condooms) gebruiken, omdat de anticonceptiepil dan nog onvoldoende betrouwbaar is. Ik maak uit je verhaal op dat je enige tijd bent gestopt met de pil na het nemen van de morning after pil. Je kunt op elk gewenst moment weer beginnen, je hoeft niet te wachten op je menstruatie. Ook hier geldt weer: de eerste 7 dagen aanvullende anticonceptie gebruiken wanneer je geslachtsgemeenschap hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding