Ik heb dinsdag een gonorroe behandeling gehad de volgende dag hadden we veilig seks kan dat kwaad?

Dus ik heb 1 dag na de behandeling seks gehad met condoom moet ik me zelf weer laten testen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
ronron1212
4 jaar geleden
Je moet geen seks hebben tot je er weer vanaf bent. Na een behandeling ben je nog niet genezen.
ronron1212
4 jaar geleden
Heb je gonorroe, dan krijg je een antibioticakuur van je huisarts of de GGD-arts. Heb je met 1 persoon seks? Die krijgt ook een antibioticakuur. Dit medicijn doodt de gonorroe-bacterie. Hierdoor kan gonorroe geen verdere schade aanrichten in je lichaam. Dus na de kuur kun je weer verder. Weet je van wie je hebt gehad dan moet die ook een kuur.
Erna55
4 jaar geleden
Je behandelend arts heeft je hierover instructie gegeven. Wat heb je niet begrepen ?

Antwoorden (1)

Je bent met condoom goed beschermd tegen geslachtsziekten als gonorroe, als je het condoom goed gebruikt. En dat lijkt me in jouw geval ook echt noodzakelijk: je loopt niet alleen zelf gevaar, maar als je een geslachtsziekte hebt kun je natuurlijk vooral ook een ANDER besmetten, en ik neem aan dat je dat niet wilt.

(Verder heeft je arts je waarschijnlijk wel verteld hoe lang je besmettelijk bent, en dat je sowieso ALTIJD veilig moet vrijen.)