Hoe krijg ik de volledig ingebakken roosters van de oven schoon?

Het zijn grote roosters die niet in een spoelbak passen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Vuilniszak pakken, roosters erin doen met een kopje ammoniak, zak goed dichtmaken en een nacht laten staan, dan is het vuil losgeweekt en eenvoudig met een schuursponsje te verwijderen.

Doe dit niet in huis maar in berging of garage voor de stank.

Toegevoegd na 3 minuten:
Niet alleen voor de stank maar ammoniak is giftig bij inademing.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik dat kopje ammonia erover heen gooien of neer zetten op de bodem?
Ceeve
12 jaar geleden
neerzetten op de bodem zodat de dampen hun werk kunnen doen

Andere antwoorden (4)

met een schuursponsje

Toegevoegd na 3 minuten:
met oven en grillreiniger van HG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dreft ontvetter (groene spuit fles) geniaal spul. Ik spray het altijd in wacht een paar minuten en daarna is het er zo vanaf. Te koop bij de albert heijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rooster oven of bbq weer als nieuw .
Aan- en ingebrand vet op uw rooster krijgt u schoon door het rooster in te pakken in oude kranten en een paar dagen buiten in de regen te laten liggen. Daarna is het vuil zo te verwijderen. Zelfs al zit het er al heel lang en ingebakken. Daarna naspoelen met afwasmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een staalspons.