Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je condenswater van een condensdroger nog ergens voor gebruiken?

Ik vind het zo'n zonde om die bak telkens te moeten legen in de gootsteen of wc.

Toegevoegd na 3 uur:
Maarre, zitten er dan geen wasmiddelrestjes meer in enzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

In principe is het condens water vrijwel puur water. Prima om bv je planten mee te gieten. Maar ook in je stortbak van je wc kan jet het nog prima gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het condenswater opvatten als gedestilleerd water, dus kalk en mineralenvrij. Goed voor je planten of om fijn wasgoed in te spoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor in je strijkijzer, je krijgt dan veel minder snel kalkaanslag en het ruikt nog best lekker, ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij zorgen dat we altijd een volle fles hebben om te strijken, de rest van het water gaat bij de plantjes in de tuin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Hey, dat is een slim idee :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel even door een koffiefilter gooien, er zit vaak wel stof in het water
In feite is het aqua destilata en akls zodanig ontdaan van kalk etc. Je kunt het in apparaten gebruiken en voor het bijvullen van accu's. Niet drinken want het te plat water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, ik gebruik het voor het fonteintje in mijn huis. Als ik dat niet doe, dan verkalkt die kapot.
Dus of het condenswater, of destilleert water.

Ook voor de strijkbout.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het warm water is, gooi ik het in de zomer zo snel mogelijk door de gootsteen. In de winter laat ik het het liefst in de gootsteen staan, omdat de warmte van het water nog gebruikt kan worden om de ruimte bij te warmen. Als het koud is laat ik het weg lopen.

Ik weet dat ik meer energie kan besparen door de droger helemaal niet te gebruiken, maar als ik 'm eenmaal gebruik, dan maar liever goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik het meestal wel voor het strijkijzer, het stoomapparaat en om de planten water te geven. Werkt prima hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding