Kan ik twee hoofdkussens met een vulling van losse polyesterbolletjes in de droger doen?

Ik heb twee hoofdkussens met een losse vulling van bolletjes, gemaakt van polyester.

Kunnen deze na het wassen in de droger?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.8K
Erna55
6 jaar geleden
Kijk eens op het wasetiket.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daar heb ik al naar gekeken en dat staat er niet op helaas Erna.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je deze op de hoogste stand centrifugeert zijn ze al bijna droog. Die vulling houdt nauwelijks water vast. Op een lage stand in de droger zal verder geen probleem zijn, maar niet te lang. Dus eerst eens 20 minuten en dan even kijken/voelen.
En één kussen tegelijk.
https://www.vlinderenvalentijn.nl/wasvoorschriften (het kan maar beter van niet, dat gaat echter over kleding, bij een kussen maken kreukels weinig uit)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Jackd voor de tips! Het is wel lekker fris om zo'n kussen eens te wassen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Natuurlijk wel NoteToSelf, zowel een kussensloop als een ondersloop. Maar alsnog is het denk ik een broedplaats voor huisstofmijt en zo'n kussen is soms toch niet helemaal fris meer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Lotte18 Wat sommige mensen ook prettig vinden is een handdoek op het hoofdkussen. De een transpireert heftig , de ander kwijlt en zoals je al zegt, zo'n kussen is soms niet helemaal fris meer. Behalve met een ondersloop en een kussensloop vang je zo nog meer op. Is ook makkelijker te wassen , wekelijks of vaker te verschonen.

Antwoorden (1)

Ik denk dat je polystyreen bolletjes bedoeld. Die zou ik niet in de droger doen, want ze zijn brandbaar.