Hoe krijg ik rode viltstift uit mijn bank?

er lekte een rode viltstift (een gewone bruynzeel viltstift) op mijn bank.. ik heb het schoon proberen te maken met witte reus en een natte doek, maar nu zit er nog een roze-rode veeg op mijn donker grijze bank..
de hoes kan uitgewassen worden.. maar is er een manier om dit eruit te krijgen??
volledig uit te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Bij bijvoorbeeld de drogist kun je dit middel krijgen:

Citin Vlekkentovenaar Balpen-viltstift-inkt

Het zijn van de kleine flacons en je hebt ze voor verschillende vlekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

met tri je moet de vlek niet uitwrijven maar zachtjes deppen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is een bijzondere zeep die zelf zegt: "de enige echte vlekkenzeep voor al uw vlekken"

En het werkt! Ik kan alleen op de verpakking geen adres vinden online. Het enige wat ik weet is dat het op een bepaalde markt is gekocht (zo'n markt voor bijzondere presentaties)

Ik heb de bron bijgevoegd voor meer informatie. Wat ik wel weet is dat je niet moet wrijven aangezien je het alleen maar verder in de stof wrijft. Wanneer je de hoes eraf haalt kun je deze op zich wel een nachtje laten staan met oxi action erop;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je zelfs de naam van het product niet?
Deppen met een doekje gedrenkt in karnemelk helpt ook bij balpenvlekken, dus als de inkt niet op alcoholbasis is, (wat volgens mij niet het geval is bij een gewone viltstift), is dat misschien het proberen waard. Ongeacht of bovenstaande oplossing werkt of niet kun je de hoes voor je ze gaat wassen sowieso eerst het beste even laten inweken in een sopje van biotex. In de badkuip lijkt me in dit geval het handigste. Succes ermee!