Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een lichtblauwe leren tas het makkelijkst schoon?

Hij is vervuild door gebruik.
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft om hem in de wasmachine te doen met een leer wasmiddel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je het leer gaat schoonmaken moet je niet te hard wrijven over het leer van de jas. Kies de beste producten uit zodat het leer op een goede manier wordt schoongemaakt. Ook motorjassen die van leer zijn gemaakt kun je zelf schoonmaken en hoef je niet weg te brengen naar een speciaalzaak. Maar koop de beste spullen in bij een professional zodat je de leren jas zelf schoon kunt maken. Advies inwinnen kun je natuurlijk altijd doen in de kledingzaak waar je de leren jas aan hebt geschaft. Zij kunnen je vast en zeker goede tips geven hoe je de leren jas het beste schoon kunt maken. Veel mensen hebben goede ervaringen tijdens het schoonmaken van een leren jas met babyshampoo door deze te verdunnen met lauw water. Je kunt de babyshampoo ook niet verdunnen als de leren jas erg vies is, dan krijg je hem nog beter schoon. Bekijk daarom eerst hoe vies de leren jas is en maak dan de keuze met welke middelen je het beste de leren jas schoon kunt maken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit geld natuurlijk ook voor je tas ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het een echte leren tas is...kun je kijken of je schoensmeer kan kopen in de kleur van de tas. Het ik een keer gedaan voor een slijtage plek op een tas van mij (kleur was weg en het leer werd een beetje rafelig, alsof ik langs een muur had geschraapt), dat ging erg goed.

Wel goed laten intrekken en goed uitpoesten, anders kan het afgeven op je kleding, en dat wil je natuurlijk niet.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik zou leer niet in de wasmachine stoppen, daar wordt het niet beter van (tenzij je een nieuwe tas wilt natuurlijk;-) ).
Ik maak leer altijd schoon met een microvezeldoekje en simpel water. Niet te nat. Dit werkt heel goed bij 'gewone' gebruiksvlekken. De binnenzijde kun je uitzuigen en met een vochtige vezeldoek uitnemen.
Bij hardnekkige vlekken kun je HG leerreiniger gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou bij de schoenmaker eventueel lederverf kunnen kopen.
Ik weet niet of de kleur lichtblauw verkocht word, maar misschien wil je de tas wel een andere kleur geven.
Het werkt perfect, heb al meerdere schoenen geverfd, en het blijft perfect zitten, ook met regen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding