Zijn schoonmaakazijn en kristalsoda samen een goed schoonmaakmiddel?

Kan je deze middelen zonder gevaar mengen en heeft dat dan zin? Want heffen de twee elkaars werking als schoonmaakmiddel dan niet gewoon op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
28.9K

Antwoorden (3)

Je eigen antwoord onder je vraag is correct.
Het heeft geen nut deze middelen te mengen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaste regel voor schoonmaakmiddelen is dat je ze nooit moet mengen. Toevallig komen er geen gemene gassen vrij als je soda en azijn bij elkaar doet maar het is volstrekt overbodig.
Mocht je het in je hoofd halen chloor te gebruiken, dan is het risico groot dat er giftige dampen vrijkomen, zelfs als je alleen maar chloor inde toiletpot doet. Degene die er daarna op plast, loopt risico vanwege de reactie van urine op chloor. Ik heb iemand op de intensive care zien liggen die chloor met een ander schoonmaakmiddel had gemengd. Dat wil je niet weten.... Gebruik dus of het een of het ander en niet samen. Scheelt ook nog eens geld!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schoonmaakazijn en soda bij elkaar gaat schuimen en bruisen. Wat overblijft is water en een beetje zout. Toch is het zo dat wanneer ik deze twee samen gebruik op bijv onkruid tussen de tegels in de tuin het onkruid voor lange tijd wegblijft. Daar kan geen roundup tegenop.