Hoe verwijder ik bruine strepen op mijn koelkastdeur?

Ik heb een tweedehands koelkast gekocht, maar op de buitenkant van de koelkastdeur zitten bruine verticale strepen. Ik heb al cif, afwasmiddel, en allesreiniger geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat. Hoe kan ik deze bruine strepen verwijderen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Hallo, deze vlekken zullen niet meer te verwijderen zijn, omdat de vervuiling in de "massa" van de onderliggende lak getrokken is.
Wat ik zelf deed is met een verfrol en witte verf de deur overschilderd: een prachtig en egaal resultaat bekomen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je hier nog speciale verf voor gebruikt? Ik heb namelijk nog verf (zijdeglans lak) over van de kozijnen en deuren die we aan het verven zijn.
Castle
7 jaar geleden
Ik denk dat je meer een metaalverf moet gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb mijn oude koelkast ook wel eens geschilderd, eerst met grondverf en daarna afgelakt met gewone lak, toen nog wel op terpentinebasis. Maar als je nu hetzelfde doet met verf op waterbasis, moet je de eerste paar weken de deur niet teveel aanraken en openen met het handvat, om de verf de kans te geven uit te harden. Op het blik staat hoe lang de verf nodig heeft om uit te harden.

Andere antwoorden (1)

Als die vlekken er al jaren op zitten dan kan dit een moeilijk probleem worden,je zou eventueel nog eens met bleek kunnen proberen.
fremar