Ik heb schoensmeer gesmeerd op mijn schoen (van stof). Hoe krijg ik deze zwarte vlek er weer uit?

Het zijn sneakers, materiaal is een beetje te vergelijken met van die All-Stars schoenen.
Ik liet een potje schoensmeer vallen, en nu zit er dus een vlek op 1 van de schoenen.

Is er een huismiddeltje om dit te verwijderen?

11 jaar geleden
5K
bamibal
11 jaar geleden
Je kunt ook de rest van de schoen ook zwart maken...
Ritsuka
11 jaar geleden
het zijn grijze sneakers met een patroon er op, beetje zonde..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stop een gedicht in je schoen, zet hem voor de openhaard en als zwarte piet langskomt is heel je schoen zwart door de roet en valt het niet meer op :)

Het beste antwoord

Je kunt het proberen met terpentine, wasbenzine of alcohol. Goed doordrenkte doek en deppen. Daarna zou je ze nog normaal moeten wassen, wat in het geval van schoenen meestal op de hand is, met water en zeep (om de benzine oid er uit te krijgen).
Niet wrijven, vooral niet uitwrijven, dan wordt het alleen maar erger. Schoensmeer is een vettige substantie, dus alleen iets zeer sterk ontvettends KAN dat verwijderen. Lukt het niet, dan kun je nog naar zwaardere middelen als ammoniak grijpen.

Maar als het witte schoenen zijn met zwarte schoensmeer.....ik vrees het ergste. Succes ermee !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
nee, het is geen witte schoen, het is een donkergrijze schoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan maak je een aardige kans.
Ritsuka
11 jaar geleden
hoe droog ik de schoenen het beste na het wassen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon laten opdrogen. Misschien met de fohn ofzo. Ik zou ze denk ik niet in de droger doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het geen gladde stof is, dan is het na wasbenzine, terpentine oid ook hemelen hoor... En als je wasbenzine oid in je wasmachine doet, stinkt de komende 3 wasbeurten de rest van je was ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mmm, op katoen / canvas wil het prima met wasbenzine hoor. Enne, Katje, ik weet niet hoe oud je bent, maar WASSEN kan uitstekend op de HAND hoor, zonder machine. Ik heb nergens wasmachine gezegd - dat zou niet eens in me OPkomen met schoenen. Schoonmaken met wasbenzine echter (daar is het voor, WASbenzine) gaat uitstekend. Uitspoelen, evt nawassen, geen enkel punt. Ik hoop niet dat je me een min hebt gegeven omdat JIJ denkt dat wassen alleen in de machine kan ????? Of heb je überhaupt nog erg weinig ervaring met vlekken verwijderen ??

Andere antwoorden (1)

Je moet het toevallig in huis hebben, maar met X10 lukt het, te koop bij drogisterijen en sommige super- en bouwmarkten.