(Hoe) kun je 'vlekken' van nagellakremover op een gelakte houten tafel wegwerken ?

Natuurlijk sta ik er op als moeder dat als mijn meiden met nagellakrommel bezig gaan, ze daar een krant onder leggen, en natuurlijk luisteren ze niet. Toen ik dus zojuist probeerde een krant onder mijn dochters werk te leggen, speelden mijn slechte ogen mij parten en stootte ik zelf het flesje met die vervloekte rotzooi om, en nu is mijn hele eettafel naar god. Heb het binnen twee seconden drooggedept met keukenpapier en daarna nat afgenomen, maar helaas....

Echte vlekken zijn het natuurlijk niet, maar beschadigingen in de lak. De beste oplossing is een nieuwe tafel kopen, of deze schuren en lakken, dat weet ik ook, maar dat zit er voorlopig gewoon even niet in nu. Is er echter iets / een methode / een middel / een truc waarmee ik deze -uitgebeten - vlekken toch kan behandelen zodat ze niet of minder opvallen ? Want zo is het echt geen pan..... (Kleedjes werkt niet ; het zijn de randen van de tafel, de plek waar we zitten met eten, converseren en koffie drinken. (En nagels lakken.....)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
66.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tsja, er zijn drie manieren om iets gedaan te krijgen:
zelf doen, iemand betalen om het te doen, je kinderen verbieden het te doen.
Quote van Monta M. Crane, is 98 jaar geworden dus tijd zat gehad om erover na te denken.
paulus811
8 jaar geleden
Het gaat me niet aan, maar vraag me af waarom schuren en lakken er 'even niet in zit'? Dat is namelijk wel DE oplossing.
Pieterke
8 jaar geleden
Als het een houten tafel is zou je het misschien met een soort viltstift waarmee je kale plekken in hout kunt kleuren kunnen proberen. Die heb je in allerlei tinten maar zijn wel prijzig. Schuren en lakken is echt de beste oplossing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@JoanDArc ; dat is een leuke, die moet ik onthouden ;-)
@Pieterke ; omdat het een enorme tafel is (2.70 x 1.10) ,dus een megaklus waar ik dagen zoet mee ben, en daar ontbreekt me de komende maanden zeker de tijd voor. Daarbij wordt hij dagelijks meerdere keren gebruikt. Bovendien wacht ik liever met een echte opknapbeurt tot de kinderen beiden definitief het huis uit zijn ; dat duurt nog wel even ;-) Dus een noodoplossing tot we ons echt weer mooie spullen kunnen permitteren zou welkom zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi Marleen Heeft er iets geholpen? Ik heb hetzelfde probleem. Alvast bedankt!

Het beste antwoord

De nagellakremover heeft de bestaande lak van je tafelblad opgelost.
Dit kan je herstellen met 'verdeler'. Dat maakte ik vroeger zelf in de drogisterij. Het is een mengsel van thinner en celluloselak.
Het kan zijn dat een ouderwetse drogist het nog voor je kan maken. Anders even vragen bij een verfzaak, die kan je zeker helpen. Er zal wel een verpakt vervangend product zijn. Het kost dan waarschijnlijk iets meer. Geen 35 cent per flesje, maar 3.50 euro. :)
Ivana
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En dan gewoon deppen op de vlek?

Andere antwoorden (2)

Baat het niet dan schaadt het in elk geval niet verder: maak een mengsel van 1 deel spiritus en 2 delen olijfolie. Dep er een sponsje in de behandel daar de vlekken mee. Herhaal dat een paar keer. Met een beetje geluk wordt de tafel weer als nieuw.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die ga ik morgen zeker even proberen. Baat het niet, schaadt het niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En resultaat?
Meubelhersteller voor lichte houtsoorten gebruiken
HG meubelhersteller licht hout is een hoogwaardig onderhoudsmiddel voor gebeitste, gelakte, geoliede, onbehandelde of in de was gezette meubels. Wij adviseren om HG meubelhersteller donker hout te gebruiken wanneer er vlekken en uitgebeten water- en alcoholkringen in donkere houtsoort meubels zitten.

Hoe gebruikt u HG meubelhersteller licht hout?
Volg onderstaande stappen om meubels te reinigen en er voor te zorgen dat ze hun natuurlijke kleur en glans weer terug krijgen door gebruik van HG meubelhersteller licht hout:

Breng HG meubelhersteller licht hout met een schone, niet pluizende doek. Zorg ervoor dat de meubelolie royaal en in rechte banen aangebracht wordt.
Laat dit vervolgens 6 à 10 uur inwerken. Behandel ondertussen de plaatsen waar het volledig is ingetrokken opnieuw.
Als het volledig is ingewerkt, kan het overtollige product met een schone doek verwijderd worden.

De afbeelding en tekst gaan over "Licht hout" maar Meubeline is er ook voor "Donker hout"
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden