Gaat het niet vreselijk stinken als je schoonmaakt met azijn en zijn er geen alternatieven?

Ik ben diverse websites aan het bekijken over schoonmaken en overal lijkt men azijn te gebruiken als het ultieme schoonmaakmiddel. Nu heb ik een vreselijke hekel aan de geur van azijn en ik vraag me af, als ik nu bijvoorbeeld, zoals één website aanraadt, een oplossing van 1/2 water en 1/2 azijn gedurende 7 minuten in de microgolf zet, gaat het dan niet vréselijk beginnen stinken?

Wat voor alternatieven zouden er zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
9.6K
Ivana
8 jaar geleden
Als je azijn zo vies vindt, waarom gebruik je dan niet gewoon Ajax of vloeibare zeep? Maar azijn in een emmer water is niet vies meer. Ik gebruik het na de was als wasverzachter in plaats van gewone wasverzachter en dat ruik je niet eens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is Ajax even effectief als azijn? Ik vind azijn inderdaad een vies stinkend goedje, maar ik wil wel het meest effectieve product gebruiken om schoon te maken en als dat dan azijn is, dan moet dat maar. Als Ajax daarentegen even effectief is, dan is de keuze gauw gemaakt natuurlijk.
Ritsuka
8 jaar geleden
azijngeur trekt zo weg, ik maak met een natuurazijn oplossing de rattenkooi schoon, werkt prima
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Azijndamp is ook niet zo gezond, dus de je het flink vindt stinken klopt.
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/overig/vraag/401304/gevaarlijk-nevel-schoonmaakazijn-middel-ademen
Een beetje geur kan geen kwaad hoor, jouw geurwaarneming overdrijft een beetje. Damp is gevaarlijk als je boven een pan met kokende azijn oplossing gaat hangen.
Daarnaast is allesreiniger al ongezonder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oja: die mix in de magnetron zal flink gaan ruiken.
En als je meteen de deur open doet ook beter om je neus er niet in te steken. Doe het op een warme dag, dan kan je een raam erbij open zetten.

Antwoorden (1)

Je ruikt het wel, maar de lucht is ook zo weer weg. De kunstmatige parfums in schoonmaakmiddelen is ook niet alles.
Er is echter ook schoonmaakazijn te koop met bijvoorbeeld lavendelgeur ; misschien is die geschikter voor je. Maar een klusje als de magnetron is een kwestie van naspoelen met een nat doekje, weg geur.

Overigens is azijn niet het ultieme schoonmaakmiddel ; het is de ultieme ontkalker. Om álles goed te kunnen schoonmaken heb je ook nog een alkalisch product nodig (zoals bakpoeder of soda) en iets om mee te schuren (zand of krijt, maar de moderne sponsjes doen het ook prima).