Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik schimmel verwijderen uit mijn tas?

Ik heb een tas en die is blijk baar nat geweest. Nu zit er Schimmel op. Ik heb hem al gewassen in de was machine maar er zitten nog steeds ZWARTE puntjes op. Hoe kan ik van deze Zwarte puntjes afkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp niet hoe mensen adviezen kunnen geven als ze niet weten van welk materiaal de tas gemaakt is ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Stop 'm een poosje in de vriezer! Dáár hebben die schimmeltjes niet van terug....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schimmelvlekken in ongekleurde kookechte katoenen en linnen stoffen verwijdert u met een verdunde oplossing van water (95%) met bleekwater of chloorbleekmiddel (10%). Dep de schimmelvlekken met de oplossing en spoel de stof daarna goed uit in koud water. Eventueel nog een extra wasbeurt volgens de wasvoorschriften om de laatste restanten te verwijderen.


Gekleurde katoenen, linnen, wollen, zijden en synthetische stoffen dept u royaal met een oplossing van water met zout (5%) en spoelt u vervolgens na in een handwarm sopje.

Toegevoegd na 29 seconden:
http://www.vooroma.nl/vlekkengids/schimmelvlekken.htm

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn een paar verschillende manieren om schimmel te verwijderen uit je kleren. Sommige van de beste zijn:

• bleekmiddel

• borax

• azijn

• schimmel doden reinigingsmiddel

• stomerij

• borstelen kleren

• citroensap

• zuiveringszout

• waterstofperoxide


Nadat je je kleren wassen laat ze drogen op de waslijn in het zonlicht.


Meer informatie hierover op onderstaande link.

Toegevoegd na 8 minuten:
http://blacktoxicmolds.com/nl/mold-clothes.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder gebruikte altijd karnemelk of citroensap. Ook kun je overwegen om je tas in de zon te leggen. Het zonlicht heeft een blekende werking, daarom legde men vroeger de lakens op het gras om te drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding