Gewoon laken zal geen punt zijn: hoeken op elkaar en dubbel vouwen, weer hoeken op elkaar en dubbel enz.

Een hoeslaken is moeilijker. Helemaal perfect strak lukt nooit, maar je komt een eind als je het laken dubbelvouwt (hoofdeinde op voeteneinde).
Aan één zijde, laten we dat even het hoofdeinde noemen, doe je de hoeken binnenstebuiten. Daarna kun je ze in de hoeken van het voeteneinde schuiven.
Vervolgens vouw je de randen van het hoeslaken om. Je hebt nu een min of meer rechthoekig model. Dat kun je dubbelvouwen en weer dubbelvouwen tot het een vierkant pakketje is. Wat je ook kunt doen is opvouwen tot een smalle strook van zo'n 30 cm. breed. Die rol je op. je hebt dan in de kast geen platgevouwen lakens, maar mooie rollen. Rollen kreuken in ieder geval minder, dat merk je ook als je bijvoorbeeld kleding opgerold in een koffer inpakt.

Ik ga proberen om ban het bovenstaande tekeningetjes te maken.
Toegevoegd na 54 seconden:
Ik ga geen tekeningetjes meer maken, nu ik zie dat er al een prima filmpje is geplaatst. Succes met vouwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je doet het best met 2 personen als je het fatsoenlijk wilt doen.

1. ieder heeft 2 hoekpunten vast
2. je vouwt het dubbel
3. dit doe je dan nog eens
4. doe dit verder tot dat je vind dat het genoeg is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je een hoeslaken?
dan is hier een cursusje: