waarschijnlijk heeft het vet in de wasbenzine de vlek veroorzaakt.
Je zou de volgende dingen kunnen proberen:
- stomen (boven een pan kokend water)
- met een stukje oud brood over de vlek wrijven, het brood zal het vet na verloop van tijd opnemen
- deppen met keukenpapier gedrenkt in spa rood
- handwasje met babyshampoo
- wcpapier op de vlek leggen en hieroverheen strijken (het papier neemt het vet op), waarna je de suede opborstelt met een oud broodkorstje

PS, ik heb gegoogeld op vlekken verwijderen uit Nubuck, maar kwam uit op suede, omdat dit zoveel op elkaar lijkt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Er zit geen vet in wasbenzine.
De wasbenzine heeft het vuil ij de stof opgelost, en het is daarna rond de wasbenzine weer opgedroogd.
Vandaar dat daar nu extra veel vuil terecht is gekomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie, ik begrijp niet precies wat je bedoelt met je tweede en derde zin. Kun je dat uitleggen?
Ivana
8 jaar geleden
Reddie heeft gelijk. Wasbenzine verdampt. De vlek is een schone plek met aan de randen het door wasbenzine opgeloste/verdreven vuil.
Je hebt dus nu een zeer schone plek en aan de wasbenzine hoef je niet meer te denken, die is allang verdampt. De zogenaamde schone nubuck was dus enigsinds vervuilt, misschien maar heel weinig. De plek is eenvoudigweg schoner.
Naar een specialist brengen !

De schoenmakers of leer bewerkers !

Het nubuck zal opnieuw opgeschuurd moeten worden en op nieuw geïmpregneerd moeten worden !

Alle ander manieren zorgen voor vlekken en of kleur verschil

Zelf klooien maakt het erger