Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik bruine kringen weg op mijn kunststof aanrechtblad zonder het blad te bschadigen?

Ik weet niet precies van welk materiaal aanrechtblad het is. Het is beige met bruine spikkeltjes maar nu zitten er dus bruine kringen in van waarschijnlijk een enigszins lekkende koffiekan. Ik heb het al met allesreiniger en afwasmiddel geprobeerd maar dat helpt niet. Het lijkt dan alsof de vlekken weg zijn maar na een tijdje verschijnen ze vanzelf weer. Ik kan helaas geen foto plaatsen.
Ik durf geen schuurmiddel te gebruiken.

Bschadigen = beschadigen

4 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Jee, vervelend. Zelf heb ik een wit tafeltje met regelmatig kringen van de koffiemokken.
Wat tips: babydoekjes (billendoekjes), groene zeep, zeep op olijfbasis (Marseille of Aleppo), autoshampoo.
Succes en indien je wel schuurmiddel gebruikt, geen kracht zetten.
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt voor de tips @Simonsdochter. Ik ga ze uitproberen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Doe een beetje Cif keukenspray op de vlek en boen dat nadat het een poosje heeft ingetrokken voorzichtig met een goed nat gemaakt sponsje (een gewone, niet met schuurlapje) de vlek weg. Als het goed is gaat dat nu als sneeuw voor de zon!
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Bedankt. Ik ga het proberen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding