Kan je ramen lappen als het vriest?

Lees verschillende berichten op internet, van geen probleem tot zeker niet doen. Daar wordt ik niet wijzer van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een geweldige reden om het vooral even niet te doen. Waarom zou je gaan uitzoeken hoe het wel kan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke smoes om het niet te doen pak ik gelijk aan :)
Maar vroeg me af of het een smoes is van huisvrouwen (een hele logische) of dat het écht niet goed was.

Het beste antwoord

Ga nooit ramen lappen bij vorst! Het gebruik van warm water op de ramen bij strenge koude kan het glas gaan barsten ten gevolge door een thermische schok in het glas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Gewoon met (veel) spirtus zal er weinig gebeuren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is:

- Met koud water loop je het risico dat het water op je ruit bevriest (Hoewel dat met de -1 van nu wel mee zal vallen)
- Met flink warm water loop je het risico dat de ruit barst.

Ik denk dat je met handlauw water en een drup spiritus erin die ruiten prima schoon gaat krijgen nu.

Toegevoegd na 4 minuten:
--- Lees net je reactie op mijn antwoord. Het is natuuurlijk HEEEEEL slecht om te doen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, als je jezelf wilt pijnigen ;-)
Waarom zou je het doen nu? Wacht nog even tot het dooit zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het snel genoeg doet met warm water en wat spiritus erin gaat het zeker lukken.
Maar het lijkt me toch geen vrijwillige aktie met dit weer of het moet je wel echt een doorn in je oog zijn.
Ik zou even wachten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker niet doen. Je vingers vriezen eraf, en als je pech hebt gooi je ook nog water over jezelf heen (dat niet warm mag zijn omdat dan de ruit kan scheuren) en raak je zwaar onderkoeld terwijl je staat te buffelen.

Zo belangrijk zijn schone ruiten echt niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles kan maar waarom zou je dat nu doen.

Zo erg kan het toch niet zijn. Als het wel heel erg is, dan is het van langere tijd, dus dan kan het nog wel even wachten want dan maken die paar weken ook niks meer uit.

Wil je het toch doen, dan weet je dat er gevaren aan vastzitten. Maar hoe dan ook je weet ook zeker dat je weer naar buiten kunt kijken; met of zonder glas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het water op de stoep loopt en bevriest veroorzaak je gladheid en dat mag volgens de meeste gemeentelijke bepalingen (apv) niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het vorige week ook geprobeerd ramen te lappen en helemaal niet bij nagedacht dat het vroor: ik zal je zeggen binnen 5 sec was het ijs toen maar een mesje gepakt waarmee je verf van de ruiten haalt het resultaat was ok maar het is wel een gekrap in de kou dus wacht maar even met ramen lappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt al aardig wat reacties gehad hoe je ze wel kan schoonmaken en ook waarom je het niet moet doen...

maar er stond er nog een niet bij; als het nog even ophoopt al die zooi op je raam en je gaat ze na alle vorst enzo schoonmaken heb je wel degelijk voldoening van je werk ;-)
Doorgaans niet met al die andere dingen in huis, want dat is na een dag weer vies, denk aan vloer, was etc.

Tja het leven van een huisvrouw gaat niet over rozen ;-) hahaha (niet lullig bedoelt hoor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het ECHT moet een spray glassex en heel snel poetsen .
Maar ook ik zou ff wachten.