hoe krijg ik de bruine aanslag op de onderkant van de pan schoon?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
87.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je met onderkant de bodem, dus de binnenkant van de pan, of echt de onderkant waar die op staat?
Poet
10 jaar geleden
Au bain marie een half uurtje laten koken in een grotere pan met water en soda erin. Dan komt alles wel los.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schuren.
Met een staalwolsponsje.

Antwoorden (7)

Hg ovenreiniger. Wel oppassen met aluminium.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou ik verwijderen met zo'n schuursponsje waar al zeep in zit.
Amadea
10 jaar geleden
Hiervoor gebruikten wij de Balbo powerpad, het bekende witte wondersponsje. Even vochtig maken en boenen maar.
Er zijn ook imitatiesponsjes te koop, onder andere bij de Action, deze zijn veel goedkoper en werken ook prima. Daarom zijn wij hier op over gestapt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In jouw link staat:
Schrijf de eerste review van dit product Vervolgens kun je het voor € 14,95 bestellen Het is dan weer wel volgens link: "Beschikbaarheid: In voorraad"
Hoe kan ik nu een indruk krijgen van dit product? Voor €14,95 koop ik liever een nieuwe pan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De sponsjes werken prima, ze zijn duur, die van Balbo, bij de Action koop je imitatie voor een prikkie. Maar oke, hier meer ervaringen...
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=437666
I.p.v. een afwasborstel gebruik ik alweer jaren een spons met aan de andere kant een groen gedeelte wat de naam "schuur" heeft, maar een gewoon schuursponsje is het niet.
In ieder geval, dat gebruik ik met normale DREFT groen.

Antwoord
Als het echter zeer hardnekkig is kun je nog de aluminium [per 3 verkocht in een kartonnen houder] draadachtige kopen. Deze is voor het betere werk... weet alleen niet hoe je het noemt de... er op staat *BRILLO* . [zie link]
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het proberen met een schuursponsje met tandpasta.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een nachtje laten weken in een teiltje water waar je een eetlepel huishoudsoda aan hebt toegevoegd. Daarna met een schuursponsje schoonmaken. Huishoudsoda kost bijna niets en werkt super.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi mensen allemaal,
Er bestaat een middel dat WONDERSTEEN NOEMT.
(HEEFT NIKS MET STEEN TE MAKEN)

Maar is een pot met een witte kleur en groen deksel.
Gewoon het bijhorende sponsje nat maken, een beetje op het goedje wrijven en dan maar reinigen. Altijd goed naspoelen met water. Iedereen zou dit in huis moeten hebben, het is voor 1001 dingen te reinigen. Neen heb niks met de firma of dergelijke te maken, maar gebruik dit al zeker 15 jaar. Om velgen van auto... uitlaten van moto's - keuken en badkamerkranen enz...proper te maken. kijk eens via google naar WONDERSTEEN.
Het loont echt de moeite. Veel suc6 iedereen.
Mvg, Peter (Belgie)