Hoe maak je een bubbelbad het beste (en het liefst snel) schoon?

Er is een soortgelijke vraag maar die heeft niet het antwoord wat ik zoek.

Ik heb een bubbelbad (merk Riho), gewoon voor in de badkamer, dus binnen.
Het huis waar ik nu woon huur ik en de vorige huurders hebben blijkbaar nooit het bad gereinigd waardoor het nu behoorlijk vuil is, ik heb het dan over de zwarte vlokken (resten van huidschilfers, badolie etc.) die uit de gaten (waar lucht/water uit komt) komen.

Ik heb al van alles geprobeerd, er is al een hele fles HG reiniger in gegaan, al zeker 5 sodazakken (kilo per stuk) en die hebben er ook een nacht in gezeten om te weken.. Ik heb er zelfs al een vaatwastablet in gedaan (tip van een andere site) maar het blijft maar komen.. ik word er echt hopeloos van. Nu heb ik van Riho de ontsmettingstabletten gekocht maar het blijft ondanks dat ook nog komen.. moet ik maar gewoon doorzetten of heeft iemand de gouden tip? Alvast heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.9K
paulus811
9 jaar geleden
Ik snap de ergernis, maar ik zou persoonlijk proberen de motor uit te bouwen en de slangen te vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Helaas is dat geen optie.. het bad is niet van mij en denk dat de huurbaas daar geen behoefte aan heeft om dat binnenkort te gaan doen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Chloorbleekmiddel of minder schadelijk waterstofperoxide en dan best veel. Want door het vele water verdunt het. Misschien is het vergelijkbaar met vetluis in de wasmachine,
Daarbij wordt o.a. aangeraden om met heet te wassen met soda (heb je al gedaan) en daarna nog een keer heet wassen alleen dan met azijn. (niet combineren) Is dit trouwens niet het probleem van de verhuurder? Die hoort het in goeie staat op te leveren. ps. doe eens een paar van die vlokken in een glas en kijk wat er gebeurt als je er azijn of chloor of peroxide bij doet. (weer niet de middelen mixen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@JackD, bedankt voor je reactie. Goede tip over het azijn, ga ik zeker ook proberen. Officieel ja, is het wel het probleem v/d verhuurder, maar ja, ik hoop het zelf op te kunnen lossen dat zou natuurlijk het makkelijkste zijn.. Goede tip van de vlokken in een glas, dat ik daar niet zelf aan gedacht heb... haha! Ga ik ook zeker doen. Bedankt :)! @Carscho, bedankt voor je reactie :) ik weet alleen even niet hoe ik dat voor me moet zien, het bad reinigen met een stoomreiniger..?? :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb toevallig hetzelfde probleem ook
Met een riho bad. Het bad laar altijd vlokken of vekketjes los. Geaag wilde ik weten wat de oplossing is

Het beste antwoord

ik heb goede ervaring met vloeibare gootsteenonstopper.
giet een paar flessen erin en laat het water rondpompen.

voorkomen van vervuiling doe je door na gebruik het systeem door te spoelen met schoon water. Zet daarvoor de doucheslang (zonder kop) op een van de poorten en spoel even door tot het water uit alle sluitmonden komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Huidvetten en Zeepresten verwijder je met een goede ontvetter, kalkaanslag met een goede ontkalker.
Middelen uit de supermarkt werken goed, als je het bijhoudt, voor achterstallig onderhoud kan je beter professionele schoonmaakmiddelen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie maar niet echt antwoord op mijn vraag, meer algemene informatie die ik eigenlijk al wel wist, niet specifiek op het probleem wat ik heb, maar toch bedankt :)