Hoe krijg ik een ingebouwde keramische grillplaat eenvoudig schoon?

In de keuken zit een keramische geribbelde grillplaat. Heel leuk voor een stukje vlees, alleen krijg ik hem niet goed schoon, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Op mijn werk hebben wij ook zo'n grillplaat.
Wij maken hem schoon door kokendwater op de grillplaat te schenken. Let op; hier komt meteen behoorlijk wat stoom vrij dus pas op dat je je niet verbrand aan de stoom.
Dit laat je gewoon op de grillplaat 'sudderen' Als alles is verdampt en het is nog niet helemaal schoon, kan je dit proces herhalen, nadat je even wacht dat de grillplaat weer op temperatuur is.

Mocht het vuil echt hardnekkig zijn bestaat er ook 'grill reiniger'. Aangegeven is dat dit spul bijtend is. Je wilt dit niet op een wondje krijgen van op je hand of iets dergelijks want dat prikt. Na het gebruik hiervan is het ook verstandig om de eerste stap (met kokend water) te herhalen om alles af te spoelen.

Daarnaast kan je ook een staalborstel gebruiken om evt vuil te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik gebruik tegenwoordig voor alles wat vet is de gele dasty van de wibra.
anneliez