Wat kun je doen tegen pluimen die dr jas heenkomen en op mijn kleding komen?

Ik heb die jas net gekocht. Mee teruggaan nr de winkel?
Of zou het helpen hem te wassen? Of word het dan nog erger?
Waterdicht maken? Een voering inzetten is geen optie gezien de pluimen zowel aan buitenkant en binnenkant eruitkomen.

9 jaar geleden
24.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn waarschijnlijk veren. Een lekkere warme jas, neem die veertjes (die je zo van je kleding plukt) voor lief. Hier helpt niets tegen.
Cryofiel
9 jaar geleden
Goed bedacht, crea! Ik vroeg me al af wat 'pluimen' zouden kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had ook geen idee...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ook niet, maar het was het eerste wat me te binnen schoot, vandaar als reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Af en toe een veertje hoort erbij.
Zoals ik de vraag lees komt er meer uit dan normaal is, dan teruggaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oja: niet eerst zelf dingen gaan proberen, dan verlies je mogelijk je garantie.
doralien
9 jaar geleden
Hartelijk dank vr jullie reacties,
Ik bedoelde inderdaad veren.
En ja er komt veel uit zowel aan binnen en buitenkant.

Het beste antwoord

Slechte zaak. Ze hebben duidelijk te goedkope of te grofgeweven stof gebruikt voor een donsgevulde jas. Wassen is af te raden, omdat de dons dan geen warmte meer vasthoudt en dus zinloos is. Naargelang het soort dons dat gebruikt is zal het zelfs kunnen klonteren na het wassen.
Als het een dure merkjas is, zou ik er mee teruggaan, dan mag dit niet gebeuren. Heb je hem op een koopje gekocht, dan kan je dit euvel verwachten en zal de leverancier er ook geen werk van maken.
Ivana
9 jaar geleden
doralien
9 jaar geleden
K heb daarstraks gesproken met een naaister en die bevestigde jou visie, een slechte kwaliteit van stof die mogelijks ook nog eens tegen de draad in gesneden in ( om het goedkoper te maken).
Dus niets aan te doen , enkel terug nr winkel maar na telefonisch contact vrees ik vr hun reactie ( ze gingen zien wat ze gingen doen, pluimen verliezen zou volgens hun nu eenmaal horen bij een donsjas.
doralien
9 jaar geleden
Iedereen heel hartelijk dank vr de antwoorden!

Andere antwoorden (2)

Je bedoeld veren denk ik, daar kun je niets aan doen. Geniet van je warme jas, want dat is hij en pluk af en toe een los veertje van je jas of kleding. Geen jas is warmer dan een donsjas (een jas met veertjes), maar af en toe een veertje? Dat hoort er bij.
Als je hem wil wassen, doe dat alleen als dat echt nodig is en lees het waslabel in de jas. Maar ook dit helpt niet tegen het verliezen van de veertjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je die kleine bolletjes bedoeld die op je jas komen(bijvoorbeeld door slijtage) dan kun je die voorzichtig met een scheermesje weghalen.
Als je het dons/veren bedoeld zou ik terug gaan naar de winkel. Ook zou ik hem niet laten omruilen voor een andere, als het bij deze gebeurt, gebeurt het ook bij de volgende. Het is dan gewoon een slechte kwaliteit jas.