Wat is een goed en milieuvriendelijk alternatief voor chloor in de wc?

Het moet wel schoon maken.

een jaar geleden
1.7K
Edraket
een jaar geleden
Chloor is milieuvriendelijk.
Het komt gewoon in de natuur voor, en zit in keukenzout.
tinus1969
een jaar geleden
Azijnzuur of gewone allesreiniger. Of dat beter is mbt milieu dan chloor vraag ik me idd af.
TurfGraver
een jaar geleden
Schuursponsje.
Inekez1
een jaar geleden
@Edraket. Chloor is NIET goed voor het milieu. Dat het van nature op aarde voorkomt, wil niet zeggen dat het goed is om dat in ons watersysteem te hebben. Olie zit ook gewoon in de aarde, willen we ook niet in ons drinkwater. Zout kunnen we eten, maar in te grote hoeveelheden gaan wij (en veel dieren al veel sneller) daar wel van dood.
Inekez1
een jaar geleden
https://www.milieucentraal.nl/huis-en-tuin/schoonmaken/ Gewone wc-reiniger maakt beter schoon dan chloor. De eco-variant van Jumbo huismerk of andere winkels, of van merk Ecover bijvoorbeeld zijn nog milieuvriendelijker dan de gewone wc-reinigers.

Antwoorden (2)

Gewoon een wc-reiniger. Bijvoorbeeld van een natuurvoedingswinkel. Om te ontkalken azijn of kalkreiniger. Heb zelf nooit chloor gebruikt.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Je kan schoonmaakazijn gebruiken. Deze is goedkoop en is ook goed tegen kalk en dergelijke.
een jaar geleden