Onze leidingen waren verstopt, dat is opgelost, maar nu staat er nog steeds water onder in de vaatwasser. Hoe moet ik dit oplossen?

We hadden onze leidingen verstopt en dat is nu opgelost, hoezee! Onder in onze vaatwasser stond een flinke laag water, maar nu de leidingen niet meer verstopt zijn staat die laag er alsnog. Hoe kan dit worden opgelost? Wordt dat water weggepompt als ik de vaatwasser een keer aanzet? Of moet ik er nog eens naar laten kijken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaatwasser pomp altijd eerst het oude water weg.
Als dat water er al even staat, wil je sowieso eerst een keertje leeg draaien, wel zo fris.
Anders op spoelen zetten.

Het beste antwoord

Het water blijft inderdaad staan totdat je de vaatwasser aanzet. Het loopt niet vanzelf weg, het moet worden afgepompt.

Sommige vaatwassers hebben een stand waarin ze verder niets doen, maar alleen het water afpompen.

Heeft jouw vaatwasser die stand niet, dan kun je hem gewoon een keer laten draaien. Nadat het programma een keer is doorlopen, zal hij aan het einde sowieso het water wegpompen. Daarmee is het probleem opgelost.

Toegevoegd na 54 seconden:

Mijn vaatwasser *begint* zelfs met het afpompen van eventueel aanwezig water. Dit is bij mijn apparaat duidelijk te horen.

Als jouw vaatwasser dat ook doet, kun je eventueel een programma starten, en het programma stoppen zodra de afpompfase aan het begin is afgelopen.