Hoe krijg je haarverf uit zeil?

Ik heb mijn haar gisteravond geverfd en zag vanmorgen dat ik haarverf heb laten vallen. Nu zit er een grote vlek op het zeil en krijg het er niet uit. Ik heb het geprobeerd met afwasmiddel en pure bleek maar blijft er in zitten.
Hoe krijg ik deze vlek er uit, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Haarverf zou ik behandelen als verfvlekken. Chloor is niet zo handig, dat is vooral bedoeld om te ontvetten of te ontsmetten, of te bleken. Afwasmiddel ontvet alleen.

Het zou er wel uitgaan met oplossmiddelen zoals aceton, peut of wasbenzine, maar het is een risico dat je de toplaag van het zeil of vinyl ook oplost. Daarom is het beter om het eerst met wat minder aggressieve middelen te proberen zoals peut. Dat kun je bij de bouwmarkt halen.

Als je nagellakremover hebt zou je het op een klein plekje kunnen proberen. Hierin zit aceton. Maar aceton kan ook het vinyl oplossen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op bijgaande website geven ze de volgende tip:

Is de verf op oliebasis gebruik dan staalwol met een beetje dikke boenwas. Is de verfvlek al opgedroogd, doordrenk hem dan met lijnzaadeolie

Toegevoegd na 4 minuten:
Er worden ook tips gegeven om de vlek in te spuiten met haarlak. In ieder geval op kleding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel, ga het even proberen en laat het weten als het gelukt is.
Acceton heb ik in huis en haal dan peut ik ga wel eerst een klein plekje proberen met acceton. Als het niet gelukt is zet ik de stoelpoot er op en hopend at het dan slijt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijnzaad olie ga ik als laatste proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het gelukt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helaas is het niet gelukt, alleen iets minder geworden maar niet helemaal verwijderd.
Sorry voor late reactie ik was op vakantie.