kan een cv ketel een storingmelding geven als de wasmachine het niet goed doet?

De CV doet het prima maar als ik een was aanzet geeft die een melding (en valt uit) dat er een toesteldefect is. Kan dit met elkaar te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Als het altijd gebeurt heeft het zeker verband.
Als de cv en de was op dezelfde groep staan kan er door de piekstroom van de wasmachine de spanning iets instorten waardoor de cv op foutmelding gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom bij voorkeur de wasmachine (hoge belasting) op een aparte groep laten plaatsen.
+
ja, ik denk dat azerty gelijk heeft.
als ze op een groep staan, en de wasmachine gaat verwarmen samen met de cv, krijg je teveel verbruik op dat moment en valt de cv in storing.
probeer met een verlengsnoer / haspel je wasmachine op een andere groep, gaat dat goed, weet je waar het probleem zit en kun je maatregelen nemen.
even nog dit, gebruik je een haspel, wel helemaal uitrollen, anders word hij veel te heet.