Kun je allergisch zijn voor schoonmaakmiddelen?

Ik krijg vaak huiduitslag na het schoonmaken van de badkamer en het toilet. Rare plekken op de polsen en handen. Soms krijg ik last van mijn ogen.
Zou het een allergische reactie kunnen zijn van de schoonmaakmiddelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Het is heel goed mogelijk dat je overgevoelig bent voor een bestandsdeel eruit. Ik raad je aan het eens met latex of vinyl handschoenen te proberen. Heb je het dan niet, dan weet je het zeker. Het is in elk geval beter als met blote handen, ook al is het even wennen. Maar goede handschoenen voel je bijna niet.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt allergisch worden van bepaalde stoffen die in schoonmaak spullen zitten.
Je zou moeten uitzoeken van welk schoonmaakmiddel je allergische reactie's krijgt

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zelf ben allergisch voor bepaalde wasmiddelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan wel degelijk.
Een vriendin van mij heeft een soortgelijk probleem.

Ik raad je aan om even een bezoekje te brengen aan de huisarts en een testje te laten maken. Wellicht kan de allergie met medicatie o.i.d. in toom worden gehouden.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je kunt zeker allergisch zijn voor schoonmaakmiddelen.
Je zou een dermatoloog kunnen inschakelen voor welke stoffen je allergisch bent. Als die dan weet voor welk middel je allergisch bent, kun je die producten vermijden en ben je van je klachten af.