Kan een nat kussen probleemloos in de droger?

Ik heb zojuist mijn hoofdkussen in de wasmachine gedaan en daarna (nog nat) in de droger. Nu zitten er brandplekken op... had er brand kunnen uitbreken? En hoe zou ik anders het beste mijn kussen kunnen wassen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Het komt niet doordat hij nat was maar doordat hij het verkeerd materiaal was voor in de droger. Ik raad mensen altijd aan de gebruiksaanwijzingen te lezen voor een wasbeurt. Niet alle soorten stof kunnen in de wasdroger.

Het kan ook dat je veel te lang de cyclus gedraaid hebt (2 uur bijv in plaats van 1).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah vandaar, bedankt. Ja hij zat er ook bijna 2 uur in inderdaad... beter bij moeten nadenken! Het ruikt nu wel erg verbrand. Heeft u misschien een idee hoe de geur verminderd kan worden? Of het beste maar een nieuw kussen kopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar moet je een aparte vraag voor stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En nieuw kussen lijkt mij het beste. Zo'n geur krijg je er niet makkelijk uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt er ook een nieuwe sloop om doen.
De oude eraf en de nieuwe erom.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar maak je uit op dat ze een sloop gebruikt heeft?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk dat ze de hoes eraf zou kunnen halen en er een nieuwe kussensloop/hoes om kan doen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Als het materiaal ook verbrand is zal dit niet helpen. Die stank krijg je er denk ik niet snel meer uit, behalve met misschien met opnieuw wassen en dan gewoon buiten laten drogen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een nieuw kussen kost bijna evenveel als de energie die je droogtrommel heeft gebruikt om je natte kussen te drogen. Ik zou hem eerst even gewoon op een rekje te drogen hebben gelegd en als hij bijna droog was 15 minuten in de droogtrommel. Ook al om hem op die manier weer "fluffy" te krijgen.