Wat kun je het beste doen als je douche afvoer is verstopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de buren gaan douchen?

Het beste antwoord

In een doucheputje zit een soort bakje, die op zijn kop over een opstaande rand is geplaatst.
In de opstaande rand zit water, en dat water zorgt er voor, dat de rioollucht niet je douch in komt.
Bij een verstopping van het doucheputje, zit hier vaak het probleem, omdat haren en ander vuil op deze rand blijven plakken.
Het is dus zaak dat "bakje" er uit te peuteren, hij moet er uit kunnen!
Na het schoonmaken het bakje weer terug plaatsen, anders blijft het erg stinken ( rioolgas).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan altijd best eerst proberen met een rubberen ontstopper om je afvoer te ontstoppen. Dit is veel milieuvriendelijker en goedkoper. Als je een rubberen ontstopper gaat gebruiken moet je eerst het overloopgat van de wasbak dichttapen en daarna de ontstopper over het afvoerputje zetten. Dan moet je op en neer bewegen en kan het zijn dat de afvoer ontstopt raakt.

Toegevoegd na 25 seconden:
Als je een chemische ontstopper gaat gebruiken moet je ervoor zorgen dat je dit op de juiste manier doet. Lees wat er op de fles staat mbt voorschriften. Ontstopper is een chemisch product en mag niet in aanraking komen met je ogen en je huid, dus hang niet met je gezicht boven de afvoer als je hiermee bezig bent. Je moet ook steeds voor voldoende verluchting in de kamer zorgen als je de afvoer gaat ontstoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als helemaal niets meer werkt, dan heeft het merk HG een dubbelontstopper, dat werkt echt heel goed. HG is te koop bij de Praxis en ook soms bij drogisterijen, dierenspeciaalzaken enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als helemaal niets meer werkt moet je de rioolonstoppingsdienst bellen.
Kan een paar centen kosten, maar ze kunnen bijna alles openkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik had het anders moeten formuleren:D. Maar ja, dat krijg je op Nieuwjaarsdag :::DDDD
Naast een chemisch reinigingsmiddel te gebruiken, zijn er ook special afvoerveren: Dunne metalen dragen met een handgreep welke je in de afvoer kan duwen en daarmee eventuele verstoppingen kan verhelpen.

In 95% van de gevallen zal een chemische ontstopper werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou eerst een klont soda proberen, met veel kokend water.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en waar vindt ik soda?
Rieneke1
12 jaar geleden
in bijna iedere supermarkt.
Als je doucheputje verstopt is zit het misschien vol met haren, dus de boel openwrikken en alle vuil eruit peuteren. Heel vies werkje, maar het moet regelmatig gebeuren.