Hoe reinig je schoenen aan de binnenzijde?

Ik heb vandaag een paar schoenen gekocht bij de kringloopwinkel die ik binnenkort moet gebruiken in een sketch. Misschien stel ik me aan maar ik zou het toch wel prettig vinden om de binnenkant te reinigen voor ik mijn tere voetjes (hahaha) er in laat glijden.

Hoe kan ik dit het beste doen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
22K
Rieneke1
14 jaar geleden
van wat voor materiaal zijn de schoenen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, zo te zien is het kunststof... i.i.g geen leer of stof.

Het beste antwoord

Ga naar een toko en haal daar een pak bakingsoda voor 2 euro (zuiveringszout) gooi een flinke hoeveelheid vanuit het pak in de schoenen . Schud het wat heen en weer(voorzichtig) zodat alles stof door het zout is aan geraakt . Vul vervolgens de schoen verder op met nog meer zout en laat het een nacht staan . Leegschudden en stofzuiger er door . Fris en schoon doeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Doe wat schoonmaakazijn op een doekje en wrijf daar de binnenkant van de schoen mee schoon. Je kan ook bij de drogist een spuitbus aanschaffen die de schoen desinfecteerd, zodat je het gevaar van voetschimmel uit de weg gaat. Persoonlijk vind ik het niet zo'n fijn idee, om in andermans schoenen rond te lopen. de kan op een infectie is best groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat snap ik dat je zil wil reinigen,neem een beetje lauw water en een borsteltje met groenenzeep daar mee maak je ze lekker fris. Vul de schoenen daarna op met kranten ,het vocht neemt de kranten op. Zet ze onder de cv en droog en schoon zijn je schoenen. Succes met je sketch!

Toegevoegd na 5 minuten:
je kan ze ook altijd zandstalen natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie tip..
Ik moet er alleen niet aan denken hahahaha..
Heb geloof ik wat dat betreft lichtelijke smetvrees brrrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahaha lekker hoor die schimmel hihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@kwebbel, heb ik eigenlijk ook, moet er normaal gesproken niet aan denken maar ja, nood breekt wet!
@josephina, bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Roadrunner, Pak je voeten dan ook nog goed in met een plastic zak ofzo;-) Hahaha nood breekt wet das waar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whhaaa dicht tapen die handel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Josephina: Het vocht neemt de kranten op? Waar gaat het vocht dan met die kranten heen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahhaa Peter , goed opgelet hoor. Maar ik bedoel dus dat de kranten het vocht opnemen hahha lol daarna gooi de kranten weg.hihihi
Met een stoomreiniger. Veel schoenen kunnen trouwens ook gewoon in de was op een wol- of fijnwas programma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leg ze een paar dagen {in een plastic tas}in de vrieskast dan gaan alle bacterieen schimmels dood en kun je ze gerust aantrekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hehehe, ik heb alleen zo'n klein vakje bovenin mijn koelkast en daar ligt mijn brood al in... maar bedantk voor de tip!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien familie of goede buren met een grote vrieskast
op kunststof schoenen kan je van alles loslaten.
ik zou kiezen voor afnemen met een sopje allesreiniger, of schoonmaakazijn.
veel plezier met je schoenen :)
Rieneke1