zijn "robotstofzuigers" goed van kwaliteit?

zoiets als dit

http://www.cyberhuis.nl/?gclid=COuE-dHA16YCFcKIDgodn3ozIQ

maken ze net zo goed schoon als gewone stofzuigers of wellicht beter?

hoe komen ze in de hoekjes met de ronde vorm van het apparaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Robot stofzuigers maken minder goed schoon dan gewone stofzuigers omdat deze laatste bediend worden door mensen. Als een mens stofzuigt kan hij iets aan de kant zetten om ergens achter te zuigen, terwijl de robot stofzuiger dat niet kan.

Zoals je ook al terecht opmerkt kan een rond apparaat niet in een hoekje zuigen.

Dit apparaat is een pure gadget en m.i. vooral leuk als je een hele grote ruimte hebt waarin veel mensen lopen, bijvoorbeeld in een museum. Voor thuis zie ik de toegevoegde waarder er niet van in.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bijgaand ook een link naar kieskeurig. Specifiek over het door jou aangehaalde apparaat zijn er twee positieve ervaringen. Ik kan me voorstellen dat het ene leuke gadget is, maar als je geen grote gladde vloeren hebt zonder obstakels kan de huidige generatie robotstofzuigers nooit het werk van een handbediende stofzuiger vervangen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat ik bij deze robot wel een leuke gadget vind is dat deze zichzelf oplaad. Er zijn ook communities over robot stofzuigers en de meeste forumleden zijn ook niet echt geinteresseerd in of de robotzuiger nu ook ontzettend goed zuigt ;o)

Toegevoegd na 14 minuten:
In bijgaande video zie je dat deze het heel redelijk doet in hoekjes (demo opstelling!), maar het oppervlakte dat schoon wordt gemaakt doe ik in minder dan 1 minuut met mijn miele ;o)

Op youtube staan meer filmpjes.

Toegevoegd na 21 minuten:
http://www.in.com/videos/watchvideo-irobot-roomba-520-reinigung-von-teppich-5316319.html

Toegevoegd na 33 minuten:
Een ander aspect is dat een handbediende zuiger een grotere motor heeft en veel meer zuigkracht en een grotere stofzak.

En mischien ook niet onbelangrijk: Je kunt met deze zuiger wel virtuele wanden maken (waardoor je kunt aangeven waar de stofzuiger niet mag komen om bijvoorbeeld niet van de trap af kan lazeren), maar een trap op of een deur open doen om de gang te zuigen zit er niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Robotstofzuigers zijn een leuke gadget en maken een vlakke harde vloer stoffvrij. Omdat ze maar enkele watts aan zuigkracht hebben t.o.v een normale stofzuiger die al snel >1000 watt heeft, zijn ze niet heel sterk. Ook de stofopvangcapaciteit is klein, bovendien zijn de apparaten dubbel of meer zo duur als een normale stofzuiger.

Op hardwareinfo.tv hebben ze een (praktijk)test gedaan van twee populaire modellen. Op de site vind je een filmpje er van.

In de hoekjes komen ze doordat er ronddraaiende kwastjes op het apparaat zitten.
13 jaar geleden
Stofzuigrobots zijn zeker geen gadget meer.
Ze maken met de beperkingen die er zijn behoorlijk goed schoon. Het is geen 100% vervanger van de gewone stofzuiger maar zelf gebruiken we de normale stofzuiger nog maar zelden. Roomba's werken met borstels waardoor er geen 1000 watt nodig is om schoon te maken. Op kleden e.d. maakt een Roomba door zijn borstels vaak zelfs beter schoon dan een gewone stofzuiger.
De Roomba heeft een zijborstel waarmee hij in hoeken en langs plinten veegt, dus als hij er tussen past (34cm rond en 9cm hoog) zal hij op die plek schoonmaken.
Mensen die claimen dat het niet werkt hebben hem nog nooit aan het werk gezien en opmerkingen dat je het zelf sneller kan klopt helemaal, maar met een Roomba hoef je er niet bij te zijn en maakt het dus geen fluit uit hoe lang het duurt. Het idee is nou net dat je het zelf niet hoeft te doen, dus wat leukers kan gaan doen dan stofzuigen.